سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تحقیق

تحقیق 10 سال 4 ماه ago #46256

فرق بین سیستم عاملهای مکینتاش با ماکرو سافت
• اولین تفاوت آن است که ویندوز بر مبانی داس برنامه نویسی شده است این در حالی است که مک بر مبانی یو نیکس برنامه نویسی شده است.
• دومین تفاوت آن است که ویندوز را میتوان بر روی هر نوع کامپیوتری نصب کرد و شرکت سازنده آن دارای هیچ اهمیتی نیست. اما این داستان در مورد مک کاملا متفاوت است و مک تنها بر روی کامپیوترهایی که ساخت اپل باشند کار میکند هر چند که روشهای مختلفی برای نصب مک بر روی کامپیوترهایی غیر از اپل وجود دارد که به این روش هکینتاش میگویند.
• سومین تفاوت آن است که بطور کلی پردازش مقدار بسیار زیادی دیتا در مک راحت تر از ویندوز است و علاوه بر آن میزان امکانات مک بیشتر از ویندوز است.
• چهارمین تفاوت آن است که ویندوز بر روی امکانات دفتری تمرکز بیشتری نسبت به مک دارد ،در حالی که مک تمر کز بیشتری بر روی گرافیک و ملتی مدیا دارد. به همین دلیل مک یکی از کامپیوترهای محبوب برای شبکه های تلویزیون و استدیو های ضبط صدا است. در مقابل ویندوز که به صورت گسترده در ادارات و شرکتهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.
• پنجمین تفاوت در روش استفاده از سخت افزارهاست. به این صورت که شما در مک نمیتوانید هر چیزی را تغییر دهید ویا ارتقا بدهید و تنها چند مورد خاص مانند هارد دیسک یا رم را متوانید تغییر دهید، در حالی که شما میتوانید ویندوز را بر روی هر کامپیوتر با هر سخت افزاری اجرا کنید و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
• ششمین تفاوت آن است که در ویندوز برای نصب یک نرم افزار اکثر اوقات به فایلهایی با پسوند exe نیاز هست اما در مک به فایلهایی با پسوند App نیاز هست. این یعنی آن که شما نمی توانید نرم افزاری که در ویندوز نصب کردید را بر روی مک نصب کنید مگر اینکه نسخه مک آن را خریداری کنید. برای همین به خاطر داشته باشید که اگر مک بخرید نمیتوانید از بسیاری ازنرم افزارها مانند نرم افزارهای مهندسی استفاده کنید.

محمد صادقی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی قدوسی