یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تاثیر فرهنگ و تیلیغات و تبلیفات در جامعه

تاثیر فرهنگ و تیلیغات و تبلیفات در جامعه 10 سال 4 ماه ago #45229

تأثير متقابل فرهنگ و تبليغات در جامعه
فرهنگ، مهم¬ترين عامل در شخصيت دادن و شکوفا کردن استعدادهاي دروني افراد جامعه به شمار مي¬رود و بايد گفت؛ هر يک از جوامع انساني، فرهنگ خاصّ خود را دارد که در حلول تاريخ شکل گرفته است و همين فرهنگ، هويت¬دهندۀ يک جامعه مي¬باشد. اما هرگاه جامعه¬اي نتواند هويت ملّي خود را حفظ کند و به اصطلاح گرفتار خودباختگي فرهنگي شود، در مقابل فرهنگ بيگانه منفعل و تسليم خواهد شد. به همين علّت است که کشورهاي جهان در کنار ارتباطات فرهنگي با ساير کشورها، تلاش مي¬کنند تا فرهنگ ملّي خود را حفظ، ترويج و تقويت کنند. خصوصاً در عصر حاضر که قدرت¬هاي سلطه¬گر مي¬کوشند با ترويج فرهنگ غرب، در کشورهاي ديگر نفوذ کنند و به همين دليل همواره چنين وانمود مي¬کنند که هرگونه پيش¬رفت، در گرو پيروي از فرهنگ غرب است.
حفظ ارزش¬هاي فرهنگي در آگهي¬هاي بازرگاني، عامل مهمي در پذيرش اين¬گونه تبليغات در ميان عامۀ مردم است. بديهي است در نظر گرفتن اين عوامل نسبت به گروه¬هاي مختلف مخاطبان آگهي¬ها، در رونق بازار در جامعه-هاي مختلف نقش به سزايي خواهد دشت
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی احمد الفتی