یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

 



موضوع: ابزرهاي تبليغات فرهنگي

ابزرهاي تبليغات فرهنگي 10 سال 5 ماه ago #41419

يکي از ابزارها و امکانات موجود که مي­تواند در گشودن باب گفت­وگو ميان فرهنگ­ها يا بالعکس در دامن­زدن به کينه و نفرت قومي، نژادي و فرهنگي سهم اساسي ايفا نمايد، رسانه­ها هستند.
از ضروريات مهم براي هر فردي که قصد برنامه­ريزي در مورد کاربرد رسانه را دارد، داشتن ذهني باز و فعال است، زيرا بايد بتواند از ميان رسانه­هاي مختلف، بهترين رسانه يا رسانه­ها را جهت کار تبليغاتي خود انتخاب نمايد. از رسانه­هايي نظير تلويزيون و راديو گرفته تا رسانه­هاي بسيار جديد امروزي نظير اينترنت، همه بايد مدّ نظر برنامه­ريز رسانه قرار گرفته و بتواند آن­ها را طبقه­بندي کرده و بهترين آن­ها را که با مقاصد تبليغاتي­اش دربارۀ مخاطب هماهنگ و متناسب است، انتخاب نمايد و به طرز کارآمدي از آن­ها بهره­برداري کند.

مهم­ترين گام براي انتخاب رسانه عبارت است از:

1ـ تعيين سطح پوشش، فراواني رؤيت پيام و نحوۀ تأثير؛

2ـ انتخاب در ميان انواع رسانه­هاي مختلف؛

3ـ انتخاب وسيلۀ خاص ناقل پيام؛

4ـ تصميم دربارۀ زمان­بندي رسانه
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی احمد الفتی