یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

 



موضوع: عدم نارضایتی کاربران از کنترل شدن اطلاعات ‏شان در

عدم نارضایتی کاربران از کنترل شدن اطلاعات ‏شان در 10 سال 5 ماه ago #40877

عدم نارضایتی کاربران از کنترل شدن اطلاعات ‏شان در مقابل تبلیغات هدف دار

بر اساس مطالعات Accenture Interactive کاربران نسبت به تبلیغاتی که در اثر جمع آوری اطلاعات اینترنت گردی‏شان می‌بینند نه تنها احساس بد و ترس ندارند، بلکه زمانی که این تبلیغ‌ها آن‌ها را به موضوعات مورد نظرشان می‌رساند، احساس رضایت بیشتری می‌کنند. در حقیقت کاربران اینترنت و موبایل به اهداف بازرگانی و تبلیغاتی شرکت‌ها بدل شده‌اند، اما با این موضوع مشکلی ندارند.


س از بررسی Accenture Interactiveبر روی 2000 نفراز کاربران اینترنت در آمریکا و انگلستان، 86 درصد از این افراد نسبت به جمع آوری اطلاعات شخصی شان از طریق سایت‌ها و یا روی موبایل‌هایشان احساس نگرانی کردند ولی در عین حال 85 درصد از همین جمعیت این کار را یک تاکتیک اجتناب ناپذیر جهت پیدا کردن و کسب مشتری مناسب دانستند.

علاوه بر این، 64 درصد از افرادی که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند بیان کرده‌اند که دریافت پیشنهادات مناسب برایشان اهمیت بالایی دارد، در صورتی که تنها 36 درصد از این افراد خواستار توقف پیگردی اطلاعاتشان توسط شرکت‌ها شدند. در آمریکا این اعداد به ترتیب 61 درصد و 39 درصد است
یکی از مدیران شرکت Accenture Interactive، در مصاحبه با AdExchanger می‌گوید: "ارتباط داشتن با مشتری یک تجربه جدید است. موضوعی است که به یک نیاز تبدیل شده است. ایده این موضوع که با داشتن اطلاعات بیشتر می‌توانید خدمات رسانی خود را بیشتر در جهت رضایت کاربر دربیاورید خود یک بخشی از شخصی سازی است. این ارتباط زمانی شکل می‌گیرد که کاربر تصمیم دارد خریدی انجام دهد
به گفته Hartman یکی از پارامترهایی که این موضوع را از حریم شخصی دور می‌کند، اعتماد است. کاربران در مقابل از دست دادن حریم شخصی خود انتظار دارند که این کار نتیجه ای برایشان در پی داشته باشد. اگر این اتفاق بی افتد، شرکت‌ها می‌توانند از داشتن مشتریان وفادار، به خود افتخار کنند. اما اگر شرکت‌ها از این اعتماد سو استفاده کنند، نه تنها مشتریان خود را از دست می‌دهند، بلکه ممکن است این مشتریان را به جبهه رقیب سوق دهند.

Hartmanدر ادامه صحبت‌های خود به تغییر کردن چرخه مشتری اشاره می‌کند. او شبکه های اجتماعی را بخش مهمی برای تعامل مشتری با برند تجاری مورد علاقه‌اش می‌داند. "تعامل بسیار زیادی بین مشتری و برند مورد علاقه‌اش در شبکه های اجتماعی وجود دارد. این تجربه می‌تواند شامل پیشنهادات مستقیم به مشتریان باشد که از اطلاعات بدست آمده از روی موبایل یا فیس‌بوک حاصل شده باشد. عامل مهم این موضوع هم اعتمادی است که مشتریان به منابع خود داشته‌اند
در مطالعه صورت گرفته شده، بیان شده که 93 از خریداران آمریکایی علاقه‌مند هستند که از برندی خرید کنند که در شبکه های اجتماعی حضور دارد و 75 درصد نیز همین علاقه را در مورد شرکت‌هایی بیان کرده‌اند که دارای برنامه ویژه موبایل‌ها است.

نکته قابل توجه در رفتار خریداران، نوع نگاه آن‌ها به خرید کردن و مزایایی است که این روش‌ها برایشان دارد. 65 درصد از خریداران آمریکایی قیمت‌های کالای مورد نظرشان را به صورت آنلاین در سایت‌ها یا برنامه های مختلف چک می‌کنند، 55 درصد به مغازه مراجعه کرده و جنس مورد نظرشان را به صورت فیزیکی بازبینی کرده ولی برای خرید مجدد از روش آنلاین استفاده می‌کنند.

اما به هر مطالعات صورت گرفته نشان داده است، بدست آوردن اطلاعات مناسب با روش‌هایی که معمول شده است نه تنها کاربران را دچار استرس و ترس نکرده است، بلکه با سیاست‌هایی که شرکت‌ها و سایت‌ها در پیش گرفته‌اند، رضایت کاربران جلب شده است و این نکته بسیار جالب و مهمی در این مورد است
منبع: AdExchanger
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: کبرا گلستانی