چهارشنبه, 09 خرداد 1403

 



موضوع: پیشینه تبلیغات تجاری در ایران

پیشینه تبلیغات تجاری در ایران 10 سال 6 ماه ago #40497

  • هادی حقگو
  • هادی حقگو's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 122
  • Thank you received: 35
در دو دههء قبل در ایران چه گذشت؟ یك دهه تبلیغات را جدی نگرفتیم و در دههء اخیر به دلیل ضعف های تخصصی و حرفه ای و به ویژه عدم شناخت زبان جهانی این صنعت و درك غلط از تعاریف جهانی، از حضور در تبلیغات جهان دوری كردیم.اما صنعت تبلیغات در این دوران پیش رفت و به خصوص در كشورهای منطقهء خاورمیانه، شاهدپیشرفت های چشمگیر علمی، تخصصی و حرفه ای هستیم. نمایندگان آژانس ها و رسانه های تبلیغاتی منطقه، به عنوان تصمیم گیرندگان و اعضای هیات های اداره كنندهء مجامع جهانی نقش آفرینی می كنند و قطعا سنگ منافع ملی كشورهای خود را به سینه زده و خواهند زد.
اصطلاح دهكدهء جهانی، سال هاست در زمینه های متعدد از جمله اقتصاد و ارتباطات نهادینه شده است. ایجاد كنسرسیوم ها و اتحادیه های اقتصادی در دهه های اخیر به دلیل استفادهء بهینه از امكانات، منابع و تقسیم بازارهای مصرف، تسریع شده است. زندگی منفرد و بدون ارتباط با دیگران ممكن نیست، تولید، خدمت و مصرف، با دیدگاه جهانی شدن قابل تعریف، تطبیق و ادامهء حیات است.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: کبرا گلستانی