خوش آمديد,
مهمان
|
|
برای سازماندهی تمرکز و انسجام فعالیت های مخاطب شناسی در هررسانه ضروری است واحدی با عنوان بخش یا مدیریت مخاطب شناسی در سازمان رسانه طراحی و ایجاد شود.
بدون تردید تحقق و تامین اهداف مخاطب شناسی که در بخش های نخستین این فصل بیان شد جز با ایجاد چنین واحدی با افرادی آشنا با مبانی نظری تحقیق و مسلط به شیوهای تجربی آن امکانپذیر نیست . وظیفه ی این بخش برقراری و توسعه شبکه های ارتباطی مخاطبان رسانه با مدیریت و خط مشی سازمان است . این بخش زمینه ساز دریافت و انتقال نظریات - پیشنهادها و پیام های مخاطبان به دستگاه هاست . واحد مخاطب شناسی روش های گوناگونی را برای انجام این ماموریت به خدمت می گیرد . روش های ساده و غیر رسمی و غیر مستقیم مخاطب شناسی عبارتند از : ۱- گردآوری و تجزیه و تحلیل نوشته های انتقادی نامه ها - تلفن ها - پیام ها - گزارش ها و شکایت های مخاطبان . ۲- تماس با کارمندان - دوستان - همکاران و مراجعه کنندگان به موسسات برای شناخت نظریات و عقاید آنها . ۳- شرکت در جلسه ها - سمینارها و نشست هایی که در جامعه مرتبط با فعالیت رسانه ها صورت می گیرد . ۴- انجام پرس و جوهای شفاهی و تلفنی . ۵- تهیه ی بریده جراید . |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|