خوش آمديد,
مهمان
|
|
تبليغ در مفهوم ساده آن يعني جهت دهي به افكار عمومي با قصد و نيت قبلي به سمت و سوي خاص به واسطه
وسايل مختلف تبليغاتي مانند رسانه هاي جمعي. قبل از ايجاد صنعت چاپ تبليغات به سه صورت وجود داشت: -1 علايم تجاري: استادكاران زمان هاي قديم علامت مشخصي از خودشان بر روي محصولاتشان مانند كاسه و يا كوزه سفالي و غيره م يگذاشتند مانند علائم تجاري كه امروزه هم بر روي توليدات ديده م يشود. ٣ -2 نشانها و تبليغ روي ديوارها: جملاتي بر روي سنگ ها و ديوارهاي جنب محلي كه اجناس به فروش مي رسيد نوشته مي شد و از جنس مورد نظر تمجيد و تحسين مي نمودند مانند تبليغات روي ديوارها و تابلوهاي امروزي مغاز هها. -3 جارچيان شهر: در يونان در عصر طلائي، جارچي هاي عمومي وظيفه مهمي را انجام م يدادند و افرادي بودند كه وظيفه شان اين بود كه در شهر بگردند و اخبار مهم و وقايع مورد علاقه مردم را انتشار دهند و از اين بابت حقوق مي گرفتند. در انگلستان و فرانسه اين جارچ يها حتي اتحادي هاي تشكيل دادند. به طور خلاصه تاريخ تبليغات در جهان را به سه برهه طولاني مي توان تقسيم كرد: -1 دوران ماقبل بازاريابي: از زمان آغاز مبادلة كالا بين افراد از دوران ماقبل تاريخ تا اواسط قرن هيجدهم. -2 دوران ارتباط انبوه: از سال 1700 تا دهه هاي اول قرن بيستم. -3 دوران پژوهش: در خلال پنجاه سال گذشته كارشناسان تبليغ به شكل نظامند تكنيك هاي شناسائي را بهبود بخشيده و مورد استفاده قرار ميدهند. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
متشکرم.
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|