پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

 



موضوع: جامعه شناسی تبلیغات

جامعه شناسی تبلیغات 10 سال 2 ماه ago #62450

تبليغ در مفهوم ساده آن يعني جهت دهي به افكار عمومي با قصد و نيت قبلي به سمت و سوي خاص به واسطه
وسايل مختلف تبليغاتي مانند رسانه هاي جمعي.


قبل از ايجاد صنعت چاپ تبليغات به سه صورت وجود داشت:
-1 علايم تجاري: استادكاران زمان هاي قديم علامت مشخصي از خودشان بر روي محصولاتشان مانند كاسه و يا
كوزه سفالي و غيره م يگذاشتند مانند علائم تجاري كه امروزه هم بر روي توليدات ديده م يشود.
٣
-2 نشانها و تبليغ روي ديوارها: جملاتي بر روي سنگ ها و ديوارهاي جنب محلي كه اجناس به فروش
مي رسيد نوشته مي شد و از جنس مورد نظر تمجيد و تحسين مي نمودند مانند تبليغات روي ديوارها و تابلوهاي
امروزي مغاز هها.
-3 جارچيان شهر: در يونان در عصر طلائي، جارچي هاي عمومي وظيفه مهمي را انجام م يدادند و افرادي بودند
كه وظيفه شان اين بود كه در شهر بگردند و اخبار مهم و وقايع مورد علاقه مردم را انتشار دهند و از اين بابت حقوق
مي گرفتند. در انگلستان و فرانسه اين جارچ يها حتي اتحادي هاي تشكيل دادند.

به طور خلاصه تاريخ تبليغات در جهان را به سه برهه طولاني مي توان تقسيم كرد:
-1 دوران ماقبل بازاريابي: از زمان آغاز مبادلة كالا بين افراد از دوران ماقبل تاريخ تا اواسط قرن هيجدهم.
-2 دوران ارتباط انبوه: از سال 1700 تا دهه هاي اول قرن بيستم.
-3 دوران پژوهش: در خلال پنجاه سال گذشته كارشناسان تبليغ به شكل نظامند تكنيك هاي شناسائي را بهبود
بخشيده و مورد استفاده قرار ميدهند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

جامعه شناسی تبلیغات 10 سال 2 ماه ago #64467

  • زهرا جلالی
  • زهرا جلالی's Avatar
  • آفلاين
  • مدير انجمن
  • ارسال ها: 74
  • Thank you received: 4
متشکرم.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: زهرا جلالی