سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تعریف خلاصه ای از شبکه های اجتماعی

تعریف خلاصه ای از شبکه های اجتماعی 10 سال 4 ماه ago #45996

امروزه شبکه‌های اجتماعی به عنوان نسل جدید ارتباطات مجازی، در چرخه ارتباطات انسانی چنان تغییراتی به وجود آورده است که به واسطه آنها انسان‌ها علاوه بر تجربه زندگی در عرصه حقیقی و عینی، در حال تجربه و شکل دهی به زندگی مجازی خود هستند.

این شبکه‌ها در عرصه‌های مختلف زندگی کنونی نقش دارند و مرز و خط کشی رسانه‌های سنتی و بیشتر یک طرفه را از بین برده اند و در بطن زندگی انسان ها نفوذ کرده اند. مردم با استفاده از این شبکه ها به سرعت به اخبار و اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند و در فضای مجازی با یکدیگر وارد تعامل می‌شوند.
شبکه‌های اجتماعی این امکان را ایجاد می کنند که گروه ها به سرعت شکل بگیرند و با هم ارتباط موثری برقرار کنند. این شبکه ها در تحولات سیاسی و فرهنگی هم نقش آفرینی کرده اند و به تعبیر برخی به تریبون های آگاهی بخش تبدیل شده اند .

در سال‌های اخیراما استفاده از اینترنت و حضورداشتن در فضای مجازی در کشور همواره محل مناقشه میان کارشناسان، مسئولان، نمایندگان مجلس و شهروندان بوده است. هرازچندگاهی اظهارنظرها در این زمینه شدت پیدا می‌کند همان‌طور که پلیس در مواقعی برخوردهایی با افرادی که عنوان می‌کند در استفاده از فضای مجازی قانون را زیر پا گذاشته‌اند، انجام می‌دهد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تعریف خلاصه ای از شبکه های اجتماعی 10 سال 4 ماه ago #50527

  • زهرا جلالی
  • زهرا جلالی's Avatar
  • آفلاين
  • مدير انجمن
  • ارسال ها: 74
  • Thank you received: 4
با تشکر از شما دانشجوی گرامی.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: زهرا جلالی