دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: جهان مجازي (اينترنت)

جهان مجازي (اينترنت) 10 سال 4 ماه ago #45492

جهان مجازي (اينترنت)
عصر جدید را «عصر انقلاب در ارتباطات» نامیده اند و روشن ترین نشانه این قرن «انفجار اطلاعات» است. در این قرن اطلاعات دانش و آگاهی معادل توانایی انسان و بزرگترین سرمایه سازگاری او با دنیای جدید است. هم اینک میلیون ها پایگاه آموزشی فرهنگی اجتماعی و هنری در وب های جهانی وجود دارد که هر یک به منزله یک آموزشگاه مجازی کاربران اینترنت را با هر گونه نیاز و سلیقه ای تغذیه می کند. آغاز گاه اینترنت به سال 1969 میلادی (1348 ه'. ش) و برنامه آموزشی موسوم به موسسه طرح های پژوهشی پیشرفته) که آریانت نیز خوانده می شود باز می گردد. هدف این طرح آن بود که ارتش را به پیمانکاران وزارت دفاع و آزمایشگاههای ARPA ( دانشگاههایی که در پژوهش های نظامی شرکت داشتند پیوند دهد. هدف اصلی آریانت این بود که شبکه کامپیوتری غیر متمرکزی ایجاد کند که تعداد زیادی ارتباط پشتیبان و اضافی برای کامپیوتر داشته باشند. امید بر این بود که این سیستم بتواند پیام های ارتباطی سریع را بدون نظارت انسانی به جریان بیندازد تا در صورت وقوع جنگ گسترده و به خصوص جنگ هسته ای جریان اطلاعات قطع نشود.
تکنولوژی کامپیوتر ورود به شاهراه های اطلاعاتی را در فضای مجازی مهیا ساخته و همچنین فضا و بازاری را برای سرگرمی و طیف وسیعی از افراد به خصوص نوجوانان و جوانان فراهم کرده که به سرعت و به طور مداوم رو به رشد است.
اینترنت از جمله مظاهر مدرن عرصه سرگرمی است که تحول رسانه های جدید را به ارمغان آورده است. اینترنت به عنوان یک پدیده جهان مشمول امکان و فرصتی برای کاربران فراهم می کند که بتوانند تمام اطلاعات و خدمات مورد نیاز خود را هر زمان هر کجا و به هر میزان که بخواهند دریافت کنند. بنابراین در جهان امروز فرهنگ رسانه ای با برتری رسانه اینترنت فراگیرترین و مسلط ترین فرهنگ تاثیر گذار در جامعه است. مرکز ثقل این تاثیر روی نسل در حال رشد یعنی نوجوانان و جوانان است. به عبارتی دیگر بخش قابل توجهی از زندگی جوانان امروز را ارتباطات با اینترنت تشکیل می دهد این ارتباط می تواند به رشد مهارت های مختلف یادگیری منجر شود; مهارت هایی که جوانان را با نظام نوین جهانی و ضرورت جهانی شدن آشنا و سازگار می کند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

جهان مجازي (اينترنت) 10 سال 4 ماه ago #50530

  • زهرا جلالی
  • زهرا جلالی's Avatar
  • آفلاين
  • مدير انجمن
  • ارسال ها: 74
  • Thank you received: 4
تاریخچه بسیار خوبی را مطرح کردید.متشکرم.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: زهرا جلالی