یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

 



موضوع: مذاکره خوب چیست؟

مذاکره خوب چیست؟ 10 سال 5 ماه ago #47962

مذاكره خوب چیست:

باعث ایجاد ارتباط انساني گردد.
منافع را بر مواضع ترجیح دهیم.
برای هر مذاکره نفشه داشته باشیم و راه های جایگزین را از پیش تهیه نماییم.
شاخص و شواهد عینی و ملموس بیاورید و نه ذهنی.


مذاکره و استفاده از تکنیک های مناسب، برای اثربخشی کلی یک سازمان - داخلی و خارجی - حیاتی است.

اثربخشی سازمانی محصول انجام فعالیت ها در داخل یک سیستم منسجم است. مذاکره برای ایجاد سیستم داخلی (ساختار، کارکنان، عملکرد، برنامه ها، اقدامات، و غیره) حیاتی است و سازمان را به سیستم های خارجی (بازار، تامین کنندگان، فن آوری، و غیره) مرتبط می سازد. مذاکره همچنین برای بهینه سازی عملکرد فعالیت های داخلی و خارجی بسیار مهم است (عمدتا از طریق ارتباطات، توسط کارکنان).



همواره در طول یک روز هر یک فرد با بيش از 17 نفر مذاكره می کند كه بيش از 85% از اين مذاكرات با سود آوري شخص ارتباط مستقيم دارد.

اما 90% از دلایل عدم توفیق در کسب نتیجه به دليل عدم آشنایي افراد با مهارت هاي ارتباط مؤثر و اقناع مخاطب است.



مذاکره خوب و اثر بخش در حوزه فروش:
مذاکره خوب و اثر بخش در حوزه فروش به راحتی می تواند 10٪ به درآمد حاصل فروش بی افزاید، که مسلما به باعث افزایش سود خواهد شد.

مذاکره خوب و اثربخش در حوزه خرید:
مذاکره خوب و اثربخش در حوزه خرید به راحتی می توانید 10٪ از هزینه های مربوی به خرید محصولات و خدمات را کاهش دهد، که مسلما باعث کاهش هزینه کل گشته و منجرب به افزایش سود خواهد شد.

مذاکره خوب و اثربخش مدیران در حوزه ارتباط با کارکنان:
مذاکره خوب و اثربخش مدیران در برخورد با کارکنان به راحتی می تواند چجابجایی کارکنان را %5 تا 10٪ کاهش دهد، که باعث کاهش هزینه های استخدام و آموزش و همچنین بهبود کیفیت، سازگاری و مزیت رقابتی خواهد شد که برای بسیاری از شرکت میتواند عامل تبدیل شکست و موفقیت نهایی باشد.

مذاکره خوب و اثربخش مدیران اجرایی با مقامات نظارتی و برنامه ریزی:
مذاکره مدیران اجرایی با مقامات نظارتی و برنامه ریزی سازمان را قادر می سازد تا در بازارهای جدیدی حضور پیدا نماید که این به نوبه خود میتواند باعث تبدیل یک سازمان از زیان دهی به سودهی شود.

مذاکره خوب و اثربخش مدیران با طلب کاران:
مذاکره موفق با طلبکاران ما را در حفظ کسب و کارمان یاری می نماید. عدم مذاکره با طلب کاران، اغلب منجر به بسته شدن کسب و کار می شود.

مذاکره خوب و اثربخش مدیران در مورد حقوق و دستمزد و مزایا:
مذاکره خوب و موثر مدیران در مورد حقوق و دستمزد با افراد و سازمان ها، باعث دستیابی هر دو طرف مذاکره به نتایج مثبت خواهد شد. همچنین نگاه کنید به راهنمایی در مورد درخواست برای افزایش حقوق و دستمزد، و خرید و فروش با درخواست افزایش حقوق و دستمزد در صفحه پرداخت افزایش است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: فوزیه خالدی
مدیران انجمن: فوزیه خالدی