چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه ای از ادامه درس حقوق فرهنگی :

خلاصه ای از ادامه درس حقوق فرهنگی : 10 سال 4 ماه ago #47211

خلاصه ای از ادامه درس حقوق فرهنگی :
نگارخانه:به مکانی اطلاق می شود که برای نمایش و عرضه آثار هنرهای تجسمی و هنرهای سنتی شامل تابلوها ی نقاشی ، خوشنویسی ، عکس و مجسمه ، سفال ، آثار گرافیکی ، حکاکی و نظایر آن توسط اشخاص حقیقی و یا حقوقی ایجاد می گردد.

آموزشگاه آزاد هنری : به مکانی اطلاق میگردد که به منظور تربیت و آموزش هنرجویان علاقه مند به یکی از رشته های هنری (هنرهای تجسمی و خوشنویسی ، سرود وآهنگهای انقلابی ، هنرهای نمایشی و هنرهای سنتی ) برای اشاعه فرهنگ و هنر بر اساس ضوابط و شئون اسلامی و با رعایت قانون توسط افراد حقیقی یا حقوقی تاسیس می گردد. رعایت اصول سیاست فرهنگی کشور درکلیه سطوح و مراحل فعالیت آموزشگاهها الزامی است.
هنرمند پیشکسوت: به کسی اطلاق می شود که در یکی از حوزه های موسیقی، نمایش ، شعر ، ادبیات داستانی ،سینما ، معماری ، هنرهای تجسمی و خوشنویسی به خلق آثاری برجسته اشتهار و اشتغال داشته یا دارد و واجد این شرایط می باشد: - بیش از 35 سال سابقه حرفه هنری – بیش از 60 سال سن – برخورداری از حسن شهرت در جامعه هنری کشور و صاحب سبک ویژه . همچنین مرجع تعیین هنرمند پیشکسوت شورای ارزشیابی هنرمندان و شاعران کشور می باشد.
اگر گر پدید آمدن نرم افزارها ناشی از استخدام و یاقرارداد باشد ، حقوق مادی و معنوی آن به صورت زیر خواهد بود:
الف- باید نام پدید آورنده توسط متقاضی ثبت به مراجع یاد شده در این قانون به منظور صدور گواهی ثبت ، اعلام شود.
ب- اگر هدف از استخدام یا انعقاد قرارداد ، پدید آوردن نرم افزار مورد نظر بوده و یا پدید آوردن آن جزء موضوع قرارداد باشد ، حقوق مادی مربوط وحق تغییر و توسعه نرم افزار متعلق به استخدام کننده یا کارفرما است . مگر اینکه در قرارداد به صورت دیگری پیش بینی شده باشد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: فرناز فروزان