سه شنبه, 01 خرداد 1403

 



موضوع: هنرزیباست

هنرزیباست 10 سال 5 ماه ago #42961

هنر زیباست: پس هر پلشتی و زشتی نباید هنر نامیده شود. هنر حقیقت است و پرتوش حق را نشان می‌دهد، پس هر کذب و دروغی هنر نیست. هنر مؤثر، پیشرو و تحول زاست و هر آنچه بی‌تأثیر باشد، واپسگرا باشد و تحولی ایجاد نکند، هنر نیست. هنر هادی و جهت‌دار است و مسیر آن سیر و سلوک به‌سوی معرفت است، تجلی معارف است و هر آنچه فاقد این اوصاف است هنر نیست.
هنر، مقدس، محترم و ارزشی است و آنچه فاقد این صفات باشد هنر نیست. هنر خلاقیت است و تجلی تفکری است که از افراد خلاق صادر می‌شود و از امور عامه‌ای که همه توانایی آن را داشته باشند نیست، پس آن چیزی که فاقد خلاقیت، ابتکار و نوآوری باشد هنر نیست. هنر از روح و جان نشات می‌گیرد، ولی آنچه که از جان و روان سرچشمه نگیرد هنر نیست. هنر متعهد است و فریاد تعهد و مسئولیت در آن متجلی است.
هنر محبت و عشق است، عشق به زیبایی‌ها، لذا در هنر جز عشق و زیبایی نمی‌بینی. هنر کمال است و به‌سوی کمال هدایت می‌کند، آنچه به کمال هدایت نکند هنر نیست؛ هر چند برآن برچسب غلط هنر زنند. هنر عمیق و ریشه‌دار است و امور سطحی و بی‌ریشه هنر نیستند. هنر ماندگار است و همواره جاودانگی را تداعی می‌کند، آنچه که جاودانه و ماندگار نیست هنر نیست. هنر اصالت دارد، هویت دارد و فرهنگ‌ساز است آنچه در قبال جامعه، تاریخ و انسانیت بی‌مسئولیت باشد، اصالت ندارد.
هنر دروازه‌ای است که‌ بر این ویژگی‌ها گشوده است و آفرینندگان آن واجد این خصوصیات می‌باشند. نباید به هر چیز هنر و بر هر کس هنرمند نام بگذاریم. باید دقت کنیم این واژگان در جای حقیقی و واقعی خود استعمال شوند که اگر چنین نباشد هر هرزه‌نویسی و هر مبتذل‌سازی و هر مستهجن‌سرایی خود را هنرمند می‌نامد. این علاوه بر اینکه جفایی به هنر و هنرمند است، جامعه‌ای را هم منحرف خواهد ساخت.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.