خوش آمديد,
مهمان
|
|
باسلام خدمت استاد عزیز و بزرگوار
جناب آقای دانیالی استاد عزیز اینجانب محمد حیدری آزاد دانشجوی کارشناسی مدیریت فرهنگی چهار مورد خلاصه درس بصورت چهار ایمیل جداگانه جهت استحضار جنابعالی خدمتتان ارسال مینمایم باتشکر 1392/6/4 خلاصه دوم سطوح راهبرد عبارتنداز: Tactic-راهکارOperationعملیات-Strategyراهبرد-DoctoringآموزهVISIONچشم انداز سازمان رسمی: سازمانی است که ضوابط، شرح و ظایفو تمام مسائل سازمان قانونی است و تصویب شده است. ساختارو وظایف هم رسمی است ووظای رسمی به فرد اعلام میشود و بصورت حکم ابلاغ میشود. فراگرد سازماندهی رسمی چهار مرحله دارد که عبارتنداز: 1- تقسیم کارسازمانی2- طراحی ادارات3-طراحی واحد پشتیبانی4- مرحله جایابی برای کارکنان و تثبیت از طریق تقسیم کارو تدوین شرایط. سازمان غیر رسمی: در نتیجه تعامل کارکنان ایجاد میشود – روابط شخصی است . در روابط غیر رسمی ضوابط بصورت غیر رسمی است - روابط دوستانه رفت وآمد خانودگی وخیلی از موارد دیگر جز روابط غیر رسمی در اداره می باشد. سازماندهی و ضرورت تغییر: سازماندهی :سازماندهی دوره ای است و با توجه به شرایط تغییر میکند مثل مناطق جغرافیایی که در سازماندهی تاثیر دارد. دو ابزار لازم برای رسمیت یافتن سازمان :1- مشخص کردن ساختار( چارت سازمانی- نمودار سازمانی) 2- راهنمای سازمانی : سازمان را معرفی میکند به اهداف سازمان می پردازد به تاریخچه و وظیفه مدیران سازمان اشاره می کند. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|