شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تحقیق 2

تحقیق 2 10 سال 4 ماه ago #45355

اوراق مشارکت ؟؟؟
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تحقیق 2 10 سال 4 ماه ago #47080

طبق دستور العمل بانک مرکزی،اورق مشارکت اوراق بهاداری است که با مجوز بانک مرکزی برای تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرح های سود آور تولیدی و خدماتی(به استثناء اموربازرگانی) در چارچوب عقد مشارکت مدنی،توسط سازمان مجری منتشر میشود.
در اوراق مشارکت وجوه دریافتی حتماً باید در طرح های مشخص تولیدی،عمرانی یا خدماتی به کار گرفته شود اما در اوراق قرضه برای وام گیرنده محدویت خاصی وجود ندارد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تحقیق 2 10 سال 4 ماه ago #49146

اوراق مشارکت چيست :

اوراق مشارکت اوراق بهادار با نام يا بي نامي است که به قيمت اسمي مشخص براي مدتمعين و براي تامين بخشي از منابع مالي مورد نياز طرحهاي عمراني – انتفاعي دولت يابراي تامين منابع مالي مورد نياز جهت ايجاد، تکميل و توسعه طرح هاي سود آور توليدي،ساختماني و خدماتي منتشر مي شود و به سرمايه گذاراني که قصد مشارکت در اجراي طرحهاي ياد شده را دارند از طريق عرضه عمومي واگذار مي شود. اوراق مشارکت در اصطلاح علم اقتصاد، از اوراق بهادار است که توسط دولت، شهرداری، شرکت‌های دولتی و خصوصی، برای تأمین اعتبار طرح‌های عمرانی در کشور، منتشر می‌گردد. تهیهٔ دستورالعمل اجرایی و مقررات ناظر بر انتشار اوراق مشارکت بر عهدهٔ بانک مرکزی است. طبق دستورالعمل بانک مرکزی، اوراق مشارکت اوراق بهاداری هستند که با مجوز بانک مرکزی برای تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز، طرح‌های سودآور تولیدی و خدماتی(به استثنای امور بازرگانی) در چارچوب عقد مشارکت مدنی، توسط سازمان جاری منتشر می‌شود. در هر ورقهٔ مشارکت، میزان سهم دارندهٔ آن مشخص شده‌است. تفاوت اوراق مشارکت و اوراق قرضه این است که در اوراق مشارکت وجوه دریافتی حتماً باید در طرح‌های مشخص تولیدی، عمرانی، یا خدمات به کار گرفته شود، اما در اوراق قرضه برای وام گیرنده محدودیت خاصی ایجاد نمی‌گردد.انتشار اوراق مشارکت از جمله سیاستهای انقباضی پولی است.که گاهی ممکن است نتیجه معکوس داشته و باعث افزایش نقدینگی شود(استرداد اوراق به بانکها بعد از مدت کوتاهی توسط خریداران).
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تحقیق 2 10 سال 4 ماه ago #49798

اوراق مشارکت چیست ؟

اوراق مشارکت اوراق بهادار با نام يا بي نامي است كه به قيمت اسمي مشخص براي مدت معين و براي تامين بخشي از منابع مالي مورد نياز طرح هاي عمراني – انتفاعي دولت يابراي تامين منابع مالي مورد نياز جهت ايجاد، تكميل و توسعه طرح هاي سود آور توليدي،ساختماني و خدماتي منتشر مي شود و به سرمايه گذاراني كه قصد مشاركت در اجراي طرح هاي ياد شده را دارند از طريق عرضه عمومي واگذار مي شود.

ضوابط :
-اوراق مشارکت بي نام و قابل انتقال به غير بوده و دارنده اوراق مالك آن شناخته مي شود

-در مقاطع معين از بابت سود سرمايه گذاري در طرح هاي موضوع اوراق مشاركت به تناسب مبلغ اسمي هر ورقه مشاركت به دارندگان اوراق سود علي الحساب تعلق مي گيرد. نرخ سود علي الحساب اوراق مشاركت و مقاطع پرداخت آن در شرايط انتشار اوراق درج و براساس شماره كوپن هاي ضميمه اصل اوراق در شعب فروشنده به دارندگان آن پرداخت مي شود. کوپن ها در هنگام دريافت سود توسط شعبه از اصل اوراق جدا مي شود. درصورت جدا شدن كوپن، جهت پرداخت سود علي الحساب درسررسيد، ارائه اصل اوراق مشاركت از سوي دارنده اوراق الزامي است.

- پس ازخاتمه مشاركت ميزان سود قطعي قابل پرداخت به دارندگان اوراق مشاركت محاسبه مي شود. چنانچه سود قطعي تعيين شده بيش از سودهاي علي الحساب پرداختي باشد ما به التفاوت حاصل با رعايت مقررات مربوطه به دارندگان برگه تسويه حساب نهائي مشاركت پرداخت ميشود. همچنين اگر طرح به هر دليلي زيان بدهد جبران هزينه به عهده ناشر است و سهمي ازآن به دارنده اوراق تعلق نمي گيرد.

برگرفته از وبلاگ حسابدار جوان
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تحقیق 2 10 سال 4 ماه ago #51163

1-اوراق مشارکت در اصطلاح اقتصاد، از اوراق بهادار است که به واسطه ی دولت، شهرداری، شرکت‌های دولتی و خصوصی، برای تأمین اعتبار طرح‌های عمرانی انتشار میشود.بانک مرکزی دستورعمل اجرایی و مقررات ناظر بر انتشار اوراق مشارکت را بر عهده دارد.اوراق بهاداری که با مجوز بانک مرکزی برای تأمین بخشی از منابع مالی، طرح‌های سودآور تولیدی و خدماتی در قانون عقد مشارکت مدنی، توسط سازمان جاری منتشر می‌شود را اوراق مشارکت میگویند.
در هر ورقهٔ مشارکت، میزان سهم دارندهٔ آن مشخص میشود.
انتشار اوراق مشارکت از سیاستهای انقباضی پولی است.که گاهی ممکن است نتیجه معکوس داشته و باعث افزایش نقدینگی شود
2-اوراق مشاركت، اوراق بهاداري است، با نام يا بي نام، قابل تعويض يا تبديل با سهام كه به قيمت مشخص براي مدت معين و به موجب قانون، با مجوز بانك مركزي منتشر و از طريق عرضه عمومي واگذار مي شود و دارندگان آن به نسبت قيمت اسمي و مدت زمان مشاركت، در نتيجه سال(سود يا زيان) حاصل از اجراي طرح هاي مربوطه، سهيم خواهند بود و هر دو مشاركت نشان دهنده ميزان قدر السهم دارنده آن در مشاركت است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تحقیق 2اوراق مشارکت 10 سال 4 ماه ago #51211

اوراق مشارکت اوراق بهاداری است که با مجوز قانونی خاصی یامجوزبانک مرکزی برای تامین بخشی ازمنابع مالی مورد نیازبرای ایجادیاتکمیل وتوسعه طرحهای عمرانی انتفاعی دولت مندرج درقوانین بودجه سالانه کشور یا تکمیل و توسعه طرحهای سودآورتولیدی ،ساختمانی وخدماتی یابرای تهیه مواداولیه مورد نیاز واحدتولیدی،توسط دولت ،شرکتهای دولتی،شهرداری ها وموسسات ونهادهای عمومی ،غیردولتی وموسسات عام المنفعه و شرکتهای وابسته به دستگاه های مذکور شرکتهای سهامی عام و خاص و شرکتهای تعاونی تولید منتشر می شود و به سرمایه گذاری که قصد مشارکت در اجرای طرح های یاد شده را دارند از طریق عرضه عمومی واگذار می گردد.
به اوراق مشارکت سود ثابتی به طور علی الحساب تعلق می گیرد که در مقاطی ازسال پرداخت می شود .
سودقطعی اوراق هم در سررسید وازمحل سودطرح موردمشارکت وبه تناسب قیمت اسمی ومدت زمان سرمایه گذاری در اوراق تعیین وبه دارندگان اوراق مشارکت پرداخت میگرددچنانچه سود طرح کمتر ازسودعلی الحساب پرداخت شده باشد یاطرح زیان ده باشد دستگاه صادر کننده اوراق مسوول آن است وسود علی الحساب پرداخت شده قابل تعدیل و استرداد نیست .
درمورد اوراق مشارکت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این بانک پرداخت اصل و سود های متعلقه رادر سررسید از طریق بانک های عامل تضمین می کند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سمیه کاظم زاده