شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



موضوع: رسانه و انواع مخاطب

رسانه و انواع مخاطب 9 سال 5 ماه ago #103622

مقدمه
موضوع آثار رسانه از موضوعات مناقشه برانگیز و مورد اختلاف میان پژوهشگران ارتباطات است. در دوره های زمانی گوناگون، دیدگاه های متفاوتی درباره نوع و میزان تأثیر رسانه ها بر مخاطب ارائه شده است. گرچه این دیدگاه ها در دوره نخست، قائل به اثرگذاری اولیه و قطعی و در دوره بعد قائل به اثرگذاری های ضعیف و محدود رسانه ها بر مخاطبان بودند، در دهه های اخیر، گرایش غالب، از اثرگذاری های مشروط و درعین حال قوی رسانه ها بر مخاطب حمایت می کنند. بنابراین در این فرصت مروری خواهیم داشت به سه پارادایم اصلی در حوزه تأثیر رسانه بر مخاطب که تحت عنوان موج اول، دوم و سوم در این حوزه نظری شناخته می شوند و در هریک از این سه گفتمان تئوریک، به توضیح نظریات موجود در آن پرداخته خواهد شد. چرا که هریک از این سه پارادایم، بر شکلی خاص از تأثیرگذاری رسانه بر روی مخاطب و نوع واکنش او تأکید کرده اند.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي