سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



موضوع: بازدید ازمجلس شورای ملی

بازدید ازمجلس شورای ملی 9 سال 11 ماه ago #87720

بازدید از مجلس شورای اسلامی
در تاریخ 30/02/93 ساعت 30/8 صبح برای بازدید ازمجلس با استاد جناب آقای گل احمدی و دیگر دانشجویان ایشان وارد مجلس شدیم و پس از سیر مراحل اداری وارد صحن مجلس شدیم و در قسمت تماشاچیان نشسته و با نحوه کار نمایندگان در طول یک روز کاری آشنا شدیم .از نقاط مختلف کشورمان برای بازدید آمده بودنند از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان – دانشجویان از تبریز –از مدارس شهر تهران و دیگر اقشار مردم در حدود ساعت 30/9 صبح منشی مجلس کسانی را که آمده بودنند معرفی می کردنند و آنها نیز برای ادای احترام از جا بر می خواستند و پس از آن ساعت 10 صبح از مجلس خارج شدیم.
سپس با استاد گل احمدی و دیگر دانشجویان برای بازدید از موزه مجلس راهی آنجا شدیم و در حدود 2 ساعت از وقایع تلخ شیرین تاریخ کشورمان که با راهنمایی و تعریف وقایع کشورمان از زبان یکی از راهنمایان آنجا برای ما بازگو کردنند.
در تالار مجلس که با عکس ها و نقاشی ها که یادگار گذ شتگانمان بود آشنا شدیم عکس هایی از نمایندگان و شخصیت های مهم کشوری و لشکری نقاشیهایی از استاد کمال المک که بسیار زیبا و قابل تحسین بود در موزه مجلس چشم نوازی می کرد عکس هایی از تهران قدیم عکس های از شخصیت های مهم که در معرض دید قرار داشت که ما با دین آنها به گذشته خود رجوع میکنیم. همینطور که در تالار بودیم مجسمه های شخصیت مهم کشورمان که بسیار زیبا بودند در معرض دید عموم بود تا مردم با چهره آن شخضیت ها نیز آشنا بشونند.آیت الله مدرس – آیت االه بهبهانی –سردارن ملی ستارخان و باقرخان و میرزا کوچک جنگلی و دیگر شخصیت های که برای ایران و زنده ماندن نام کشورمان تلاش کردنند دیدن کردیم.
در میان عکس ها چهره ای از همه بیشتر خودنمایی می کرد و آن عکس رضا خان بود که چه کسی بود و به کجا رسید و چگونه توانست با حیله و نیرنگ سلطنت خود را پایه ریزی و بساط قاجاریه را بر چیند.
در پایان مجسمه رهبر انقلاب بود که چگونه با مبارزه خود به سلطنت شانشاهی پایان میدهد.
مطالب بسیار و خیلی چیزها دیگر می توان نوشت ولی این مختصر چیزی بود که در آن روز دیده و نوشته ام.
بار دیگر از جناب آقای گل اجمدی استاد محترم که باعث شد برای اولین بار از موزه مجلس دین کنیم ویا د گذشته اگر چه تلخ و شیرینی هایی داشت ولی واقعیتی انکار ناپذیر ازگذشته کشورمان بود.
با تشکر
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي