خوش آمديد,
مهمان
|
|
مجموعهای از سازمانها و افراد وابسته است که کالا یا خدمت مورد نظر را در دسترس مشتریان نهایی قرار میدهد. کانال توزیع، تولیدکننده و مشتریان کالا را به یکدیگر متصل میکند.
نقش کانالهای توزیع یک کانال توزیع علاوه بر انتقال کالا از تولیدکننده به مصرفکننده، صرفهجویی در زمان، متصل کردن مالکان کالا و مشتریان، وظایف مهم دیگری نیز بعهده دارد. مهمترین این وظایف عبارتند از: _ جمعآوری اطلاعات لازم از منابعی مانند مشتریان بالقوه و کنونی، شرکتهای رقیب و سایر عوامل و نیروهای فعال در محیط بازاریابی. _ مذاکره با مشتریان بمنظور افزایش انگیزههای لازم خرید در آنها _ حصول توافق در مورد شرایط خرید و انتقال تملک و مالکیت داراییها _ سفارش گرفتن از مشتریان عمده و سفارش دادن به شرکتهای تولیدکننده _ تامین وجوه لازم و مقادیر لازم محصول در کانال توزیع _ بر عهده گرفتن بخشی از ریسکهای مربوط به کانالهای توزیع _ تهیه انبارهای لازم به منظور انبار کردن و نقل و انتقال کالاهای فیزیکی _ پرداخت وجوه لازم از جانب خریداران و از طریق بانکها و سایر مؤسسات مالی
پيوست:
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|