پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



موضوع: شناخت از محیط خارجی و داخلی و تهدیدها و فرصتها

شناخت از محیط خارجی و داخلی و تهدیدها و فرصتها 10 سال 11 ماه ago #6746

  • حسن سعیدی
  • حسن سعیدی's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 11
  • Thank you received: 1
فرصت ها : یعنی موقعیتها و شرایطی که سازمان می تواند با بهره برداری و با استفاده از انها موقعیت خود را بهبود بخشد و یازودتر به هدفها نایل شود و یا در محیط به موفقیت دست یابد .
تهدیدها : یعنی موانع و مزاحمتهایی که در محیط به وجود می اید و یا مطرح می شود و بعد برای رسیدن به اهداف سازمان ایجاد اشکال می کند و یا ممکن است به سازمان آسیب رساند و احتمال دارد موجودیت سازمان را بر هم بزند .
وقتی مطالعه روی محیط خارجی صورت گرفت و کلیه فرصتها و تهدیدها تشخیص داده شد و وضعیت رقبا را شناختیم و با توجه به شناختی که از محیط داخلی پیدا کردیم و نقاط قوت و ضعف محیط داخلی را شناختیم و دانستیم که سازمان ما نسبت به رقبای ما دارای چه مزیت و برتری می باشد ، این مزیت به ما کمک میکند که چگونه از فرصتها زودتر از دیگران یا بهتر از دیگران بهره برداری کنیم . که این مزیت باید ارزشمند و اساسی باشد که آن را مزیت استراتژیک بنامیم . مدیران نیز باید هدفهایی را دنبال کنند که با شرایط سازگار باشد و اگر متغییرهای غیر قابل کنترل در سازمان رخ داد بتوانند آن هدف را طوری تغییر دهند که ساختار کل سازمان درهم نریزد . سعی شود هدف طوری طراحی شود که کلیه گروهها ی سازمان را در بربگیرد و با مقاصد اصلی سازمان مغایرت نداشته باشد و نتایج آن را بتوان ارزیابی نمود و مدیران استراتژیک باید بتوانند بهترین هدف را دنبال کنند .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: افسانه غمخوار