سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

 



موضوع: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران 10 سال 5 ماه ago #41147

  • عزیز آذری
  • عزیز آذری's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 7
  • Thank you received: 3
:lol: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یکی از سازمانهای وابسته به شهرداری تهران است که مدیریت فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ، کتابخانه‌ها و دیگر مراکز فرهنگی و هنری وابسته به شهرداری را بر عهده دارد. با ساخت فرهنگسراها و مراکز فرهنگی دیگر در دهه ۷۰، بین شهرداری و دیگر نهادهای فرهنگی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سر مدیریت این مراکز اختلاف افتاد که گسترش دامنه این اختلافات، موجب دخالت رهبری در این مساله شد. تا آن زمان، معاونت اجتماعی شهرداری، بهره برداری و مدیریت این مراکز را بر عهده داشت اما سرانجام، در سال ۱۳۷۵ پایه‌های تشکیل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نهاده شد که زیر نظر هیات امنایی متشکل از نهادهای فرهنگی گوناگون مانند صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی کار می‌کند.
به جرات می‌توان ادعا کرد آغاز یک نگاه متفاوت به جریان فرهنگ در شهرداری تهران با آغاز به‌کار فرهنگسراهای خاوران و بهمن بعنوان بزرگترین مراکز فرهنگی شهر تهران و خانه‌های فرهنگ در برخی از محلات شهر بوده است.
توسعه فرهنگی، تعمیق معرفت دینی، تقویت زیبائی طلبی و حقیقت‌جویی انسان‌ها، شادزیستی توأم با روحیه سازنده و کسب مهارتهای زندگی اجتماعی نیازهایی اساسی هستند که این سازمان در پاسخ به آنها موجودیت یافته است.
سازمان با در اختیار داشتن تعداد زیادی مراکز فرهنگی، فرهنگسرا، خانه فرهنگ‌، نگارخانه‌، وکتابخانه درسطح شهر تهران، جایگاه ممتازی را در میزان اثرگذاری بر فرهنگ شهروندان تهرانی داراست. این‌سازمان ایجاد ارتباطات متقابل و پاسخگویی به مخاطبین را ضامن بقا و توسعه خود‌ می‌داند‌،‌ از این رو در تعامل با مخاطبان به برقراری ارتباطات دو سویه و باز و ارائه خدمات به صورت متنوع و متناسب با نیازگروه‌های مختلف مخاطبین توجه خاصی می‌نماید‌. علاوه براین‌، از طریق توسعه روابط رسمی و غیر رسمی و فعالانه با سایر سازمان‌های‌ فرهنگی و‌ نیز مسئولین فرهنگی کشور تعادل و ثبات لازم را در فعالیت‌های خود کسب می‌کند. ماموریت‌های سازمان در مناطق۲۲گانه وستاد (معاونت‌های فرهنگی وهنری)در قالب فرهنگسراها، ‌کتابخانه‌ها، خانه‌های فرهنگ، ‌نگارخانه‌ها وموزه‌ها و مراکز ویژه فرهنگی هنری دنبال می‌شود.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: کورش قلی زاده