جمعه, 28 ارديبهشت 1403

 



موضوع: انواع رسانه های گروهی

انواع رسانه های گروهی 10 سال 5 ماه ago #44559

انواع رسانه های گروهی :
وسایل ارتباط جمعی یا رسانه های گروهی به عنوان ابزاری که به وسیله انها اخبار و نظرات و اطلاعات گوناگون انعکاس یا انتشار می یابد ، از گستردگی بسیاری برخوردارند . از تریبون های سخنرانی تا ماهواره و اینترنت و.....
درقوانین ومقررات عادی وسایل ارتباط جمعی باید در جهت روند تکاملی انقلاب اسلامی و در خدمت اشاعه فرهنگ اسلامی قرارگیرد ودر این زمینه 1- اشاعه و ترویج خصلت های تخریبی و ضداسلامی جدا خوداری کنند ، 2- بالا بردن سطح اگاهی های عمومی در همه زمینه ها ، 3- استفاده از زبان های محلی و قومی در مطبوعات و رسانه های گروهی.....در کنار زبان فارسی ، آزاد است .
آزادی رسانه های گروهی
گردش آزاد اطلاعات و حق طبیعی مردم برای انتشار و دریافت اخبار و اطلاعات و نیز حق آزادی بیان و اظهار نظر ، پایه های اساسی شکل گیری و گسترش رسانه های گروهی است .هیچ مقامی نمی تواند شهروندان را از ان ها محروم سازد.
رسانه های گروهی وحدود وثغورآن درقوانین عا دی :
رعایت حقوق عمومی مخاطبان ،وارد نکردن افنرا به مقامات ،نهادها ، ارگان ها وهر یک از افراد کشور و توهین نکردن به اشخاص حقیقی و حقوقیکه حرمت شرعی دارند .
عدم اشاعه فحشاء و منکرات ، عدم انتشارعکسها و تصاویرومطالب خلاف عفت عمومی ، و.....
آزادی بیان و گردش اطلاعات و حدود آن :
حقوق و آزادی هایی که لازمه کار رسانه های گروهی است در بسیاری از اعلامیه ها معاهدات بین المللی گنجانیده شده وبه تآیید تقریبا تمامی دولتهای جهان رسیده است
بخش اول : حصول همکاری بین المللی برای پیشبرد و تشویق احترام به حقوق بشر وآزادی های اساسی برای همگان .
ببخش دوم: پیشبرد رفاه عمومی در یک جامعه مردم سالار ، حق شهروندان برای تشکیل اتحادیه های حرفه ای و حق داشتن تامین اجتماعی و بیمه مناسب وحق نویسندگان وپیشرفت علمی به رسمیت می شناسد .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سیاوش دانیالی