چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه درس جدید

خلاصه درس جدید 10 سال 4 ماه ago #48613

مدیدیت فرهنگی:به معنای سازماندهی و اداره امور فعالیت های فرهنگی است و در مدیریت فرهنگی تمامی وظایف سازمانی مدیریت(سیاست گذاری -برنامه ریزی-سازماندهی-هدایتو هماهنگی و نظارت و ارزیابی )در قلمرو امور و فعالیت های فرهنگی صورت می گیرد.

مهارتهای ده گانه مدیران فرهنگی:
1- مهارت تفکر استراتژیک: مهارت تفکر استراتژیک مهمتر از مهارت مدیریت استراتژیک استبه این خاطر که توسعه فرهنگی مقوله پیچیده و چند وجهی است و تفکر استراتژیک چند بعدی است که از تعامل عوامل تشکیل دهنده آن تفکر مناسب و کارافرینی توسعه فرهنگی بوجود می اید.
2-مهارت مدیریت تنوع فرهنگی:امروزه مدیریت فرهنگهای گوناگونی بوجود آمده که نیازمند ایجاد هم افزایی مثبت بین آنها با مهارت های مناسب می باشد.یکی از قابلیت های مورد نیاز مدیران فرهنگی سازمان ها و جامعه مدیریت تنوع فرهنگی است.
3- مهارت هوش فرهنگی:برای توسعه فرهنگی نیاز است مدیران فرهنگی در ابعاد سه گانه فعالیت کرده و اجزای هوش فرهنگی خود را تقویت کنند:
1- بعد شناختی: برای توسعه فرهنگی نیاز است تا در مولفه های فرهنگی اطلاعات کسب کنند.
2- بعد فیزیکی: بسیاری از تفاوتهای فیزیکی در اعمال قابل مشاهده فیزیکی خود را نشان می دهد.
3- بعد احساسی-انگیزشی:سازگاری بر یک فرهنگ جدید که مستلزم غلبه بر موانع و مشکل ها می باشد. و افراد زمانی می توانند کاری را به خوبی انجام دهند که انگیزه و توانایی های خود را باور داشته باشند.
4- مهارت رهبری فرهنگی : رهبران فرهنگی اثر بخش ، از راه ساختن شخصیت خود قابلیت نفوذ در فرهنگ دیگران رادر زمینه های به کار گیری آموزه های فرهنگی دیگران را فراهم می سازند.
5-مهارت فضا سازی فرهنگی : مدیران فرهنگی سازمانی و جامعه بایستی قابلیت ایجاد فضای فرهنگی را داشته باشند .در فضا سازی فرهنگی می توان بسیاری از آمزه های فرهنگی را نهادینه کرد
6-مهارت کسب و کار فرهنگی:فرهنگ نوعی کسب و کار است و هر کسب و کار به معنای قواعد و نظام خاص و حرفه ای خو را دارد.برای همین برای رونق آن باید از اها فن استفاده کنند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سیاوش دانیالی