شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تکنولوزی های روز کامپیوتر

تکنولوزی های روز کامپیوتر 10 سال 8 ماه ago #29068

مواد درخشان روز به روز کاربرد های جدیدی پیدا میکنند و در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.حتی در زندگی روزمره هم به وفور با این مواد سر و کار داریم به عنوان مثال شما میتوانید انها را در علائم راهنمایی و رانندگی که به صورت شب تاب ساخته شده اند در صفحه های کامپیوتر خود در گوشی های هوشمند پیدا کنیم.
اتحادیه اروپا تکنولوژی مواد شب تاب را به عنوان تکنولوژی اینده شناسایی کرده است. به همین منظور شبکه ای متشکل از 12 موسسه تحقیقاتی و صنعتی را به عنوان مراکزی که مسئول اموزش افراد جوان و با استعداد هستند در نظر گرفته است با این کار انها سعی دارند افرادی که در مراکز اموزش میبینند به عنوان رهبران تکنولوژی معرفی کنند.بدین منظور بودجه ای برابر306 میلیون یورو برای چهار سال تحقیق وپژوهش بر روی مواد درخشان در نظر گرفته شده است.انگیزه این سرمایه گذاری کمک به صنعت اروپا برای پیشتازی در زمینه مواد شب تاب به عنوان مثال اینده تکنولوژی می باشد.
در این زمینه موسسه ماری کوری یک برنامه اموزشی دقیق وبا جزئیات زیاد تهیه کرده ومطابق ان در مقطع دکترا اقدام به پذیرش دانشجو می نماید. هدف انها در این برنامه جذب دانشجویان با استعداد و محقق که پس زمینه خوبی در زمینه های شیمی فیزیک علم مواد داشته ومهارت حل مسئله ومدیریت پروژه ای از جمله مهمترین توانایی های یک محقق برای رویارویی با مسائل اینده بوده است.
پروفسور انجاورنامودرینگ درباره اهمیت استفاده از مواد شب تاب می گوید تقریبا حدود 20درصد از انرژی الکتریکی مصرفی به منظور روشنایی استفاده می شود.او درادامه میگوید در حدود 50درصد از نیروگاه های هسته ای را میتوان بدون جایگزین کردن انها با نیروگاه های دیگر حذف کرد به شرطی که از سیستم های روشنایی استفاده کنیم که در انها از مواد شب تاب استفاده شده است.مثل ال ای دی های که به مواد شب تاب مجهز شده اند.با این کار ضمن صرفه جویی در مصرف برق وکاهش هزینه های تولید و انتقال برق میتوان در جهت حفظ محیط زیست از طریق کاهش الودگی ناشی از سوخت های فسیلی ویا باقی مانده سوخت هسته ای که محیط زیست را با صدمات جبران ناپذیری رو به رو میکند قدم موثری برداشت.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: دنا بزازیان