خوش آمديد,
مهمان
|
|
خلاصه جلسه 5
طراحی واحد های سازمانی : فراگرد ایجاد سازمانی نظیر اداره ها ، بخش ها و شعبه های یک سازمان را بخش بندی کردن و طراحی واحد های سازمانی می نامند. این کار برای تقسیم بندی افقی فعالتهای سازمان انجام می شود ومعمولا همگام با رشد اندازه و افزایش فعالیتهای سازمان ضرورت پیدا می کند . اجزای سازمان : به طور کلی برای طراحی واحد های سازمانی می توان روش های متعددی را با توجه به موارد ذیل به منزله مبنای تفکیک مد نظر قرار داد : 1- وظایف سازمان 2- محصولات و خدمات ( برنامه ها ) 3- فراگردها ( مراحل انجام کار ) 4- ناحیه ها و مناطق جغرافیایی 5- انواع مشتریان و ارباب رجوع 6- بازارها ( مشتریان نهایی ) 7- زمان فعالیت ( نوبت های کاری ). |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|