دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: پاسخ به سوالها

پاسخ به سوالها 10 سال 9 ماه ago #22915

1- فرهنگ و هنر را توضیح دهید:
از آنجا که هنر به وسیلۀ علائم و قراردادهای اجتماعی توصیف می شود و هنرمند شکوفایی آثارش را از اجتماع گرفته و هنر او در اجتماع تأثیر می گذارد، بنابراین تبلوری از فرهنگ است و هنر در حقیقت در جهت نیازمندیها و سودمندیهای فردی و اجتماعی و فرهنگی پیش می رود.
2- منظور از فرهنگ پذیر چیست و توضیح دهید:
فرهنگ پذیری رواج پدیده هایی است که در اثر تماس مستقیم و مداوم بین گروههایی از افراد با فرهنگهای مختلف به وجود می آید، پدیده هایی که از مدل های فرهنگی یک یا دو گروه نشأت گرفته است. با این تعریف باید بین فرهنگ پذیری و تغییرات فرهنگی، اقتباس و مشابهت و اشاعه فرق گذاشت.
تماس و ارتباط اقوام و جوامع در فرهنگ پذیری به چند صورت است: این تماس می تواند بین تمامی جمعیت، یا بین گروه زیادی از آنان و یا گروه کوچکی از جمعیت و یا حتی بین افرادی از جامعه صورت گیرد. نباید نتیجه گرفت که هر چه گروه تماس گیرنده بیشتر باشند، عاریت و اخذ فرهنگی بیشتر خواهد بود. این امر بستگی به نیاز و طرز تلقی دو جامعه از یکدیگر و بالاخره بستگی به تفاهم و روابط دوستانه یا دشمنانه دو گروه نیز دارد.
3- منظور از فرهنگ یابی چیست و توضیح دهید:
فرهنگ یابی یعنی فراگیریهای دوران کودکی و بلوغ و پیری شامل رفتارها و اعمال و تجربه های مورد قبول جامعه و به ندرت ممکن است اندیشه ها و سیستم های ارزشی و اعمال فرد مغایر با اعمال و اندیشه ها و ارزشهای دیگر اعضای جامعه اش باشد. با وجودی که معمولاً شخصیت و خصوصیات شخصی است که افراد یک جامعه و حتی یک خانواده را از یکدیگر متمایز می سازد ولی این تمایز افراد یک جامعه در مقام مقایسۀ دو فرد از دو جامعۀ متفاوت (با فرهنگهای مختلف) محسوس نیست
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.