یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

 



موضوع: درس پنجم استاد روحی

درس پنجم استاد روحی 10 سال 8 ماه ago #36071

3. محصول یا خدمات
در مورد محصول و خدمات توضیح داده می شود ، ویژگی های محصو ل یا خدمات ، روشهای حفظ محصول ، ریسکهای که محصول با آن مواجه است
4.تحلیل بازار ، بازاریابی
انواع بازار
1.مصرفی 2. صنعتی 3. دولتی 4. بین المللی
5. برنامه تولیدی عملیاتی
منابع تامین مواد و قطعات ، تجهیزات و تاسیسات ، فضای فیزیکی ، منابع انسانی
6. برنامه مالی
نسبت جاری : دارایی های جاری بر بدهی های جاری
نسبت آنی : وجوه نقد یا نزدیک به نقد بر بدهی های جاری
نقطه سر به سر : هزینه ثابت بر قیمت فروش هر واحد
فرآیند بازاریابی
1. تحقیقات بازار : به منظور بررسی اندازه گیری میزان جذابیت محصول
2. طراحی استراتژیها ی بازار یابی
1.استراتژی رشد 2 استراتژی رقابتی
3. برنامه ریزی :4 پی و اس تی پی
عناصر بازار یابی : 1. محصول 2. قیمت 3 پیشبرد و ارتقا فروش 4. کانالهای توزیع
1. چیزی که فروشنده برای فروش به بازار عرضه می کند
کالای مقاوم : به دفعات و دراز مدت استفده می شود مثل لباسشویی
کالای غیر مقاوم : یکبار و یا چند با ر بنا به اندازه آن استفاده شود مثل صابون یا مواد خوراکی
2. ارزشی که فرو.شنده برا ی کالا و خدمات خود تعیین می کند یا پولی که خریدار حاضر است بابت دریافت محصول یا خدمات بپردازد
روش قیمت گذاری
قیمت گذاری مبتنی بر هزینه ، مبتنی بر تقاضا ، رقابت ، سود بعلاوه کل هزینه هر کالا
3. هر نوع فعالیتی که برا یتشویق و ترغیب مشتریان برای خرید کالا و خدمات انجام شود
1. آگهی 2. تبلیغات 3. روابط عمومی 4. فروش حضوری
4. هر نوع فعالیتی که برای به حرکت در آوردن و رساندن محصول به مشتریان انجام ی شود
ساختار کانالهای توزیع
تولید کننده ، مصرف کننده
تولید کننده ،خرده فروش ، مصرف کننده
تولید کننده ، عمده فروش ، خرده فروش ، مصرف کننده
تولیدکننده ، واسطه کارعمده فروش ، خرده فروش ، مصرف کننده
اس تی پی : 1. تقسیم بازار: کوچک کردن بازار به بخشهای مختلف براساس نیازها و خواسته ها و رفتار خرید مشتریان 2. تعیین بازار هدف : گروههای از افراد یا واحدهای کسب و کار که به احتمال زیاد از کالا و خدمات استفاده می کند 3. موقعیت یابی یا جایابی : نحوه ادراک مصرف کننده از محصولات و خدمات در مقایسه با ادراک از کالا و خدمات سایر رقبا
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: حسين روحي