خوش آمديد,
مهمان
|
|
خلاصه جلسه اول– استاد روحی
استاد روحی ابتدا در مورد نحوه نمره دادن و آشنایی با نحوه تدریس در کلاس و سپس به معرفی کتاب ها و منابع مختلف پرداختند و همینطور درخصوص - مکتب کلاسیک در مدیریت از آدام اسمیت و تلیور - توضیح کارایی و اثر بخشی - وظایف اصلی مدیریت که برنامه ریزی - سازماندهی – هدایت و رهبری – هماهنگی – کنترل که اولین و مهمترین وظیفه برنامه ریزی است - نظریه برکراسی - نظریه نئوکلاسیک ها - نظریه مدیریت نوین – تعریف دکتر رضاییان از مدیریت - مدیریت از دو جزء علم و هنر تشکیل میشود علم ( مانند علم و دانش ) که از طریق آموزش بدست می آید و هنر ( توانستن ) از طریق تجربه و ذاتی است - در مورد سطوح مدیریت که سه قسمتند : 1 – مدیران عالی ( مدیریت استراتژیک ) 2 – مدیران میانی ( وظیفه ای ) 3 – مدیران عملیاتی و اجرایی / تاکتیکی ( مثال : مدیر یک شعبه ) - مهارتهای مدیران تقسیم بندی شده به سه قسمت : 1 – ادراکی 2 – مهارت انسانی 3 – مهارت فنی - تعیین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت و راه رسیدن - انواع برنامه : 1 – برنامه استراتژیک 2 – برنامه عملیاتی - نقشهای مدیریتی : نقش متقابل شخصی - نقش اطلاعاتی – نقش تصمیم گیری خلاصه جلسه دوم – استاد روحی - تعریف سازمان و ابعاد سازمان که شامل : پیچیدگی – رسمیت – تمرکززدایی می باشد - بیان نظریه رابینز : ساختار سازمانی را متشکل از پیچیدگی و رسمیت و تمرکز زدایی می داند . - عوامل موثر در اهداف کسب و کار : 1 – اهداف قابل قبول باشد 2 – اهداف باید قابل دستیابی باشند 3 – اهداف باید صریح و روشن باشد 4 – اهداف باید بایکدیگر هماهنگی داشته باشند 5 – اهداف باید درست انتخاب شوند یعنی ویژه کسب و کار باشند 6 – هزینه فرصت اهداف باید در نظر گرفته شود - بیان نظریه سایمون و مراحل تصمیم گیری منطقی که دارای 6 است - کسب و کار از نظر ارویک وهانت درخصوص حسب و کار و فعالیت هاییست که در آن کالا و خدمات مورد نیاز افراد جامعه به گونه ای مایل به خرید آن بوده و توان پرداخت بهای آنرا دارند ، تولید ، توزیع و عرضه میگردد . - سلسله مراتب اهداف و سلسله مراتب سازمانی - طبقه بندی اهداف سازمانی : اهداف کلی – اهداف استراتژیک – ماموریت – اهداف وظیفه ای ( تاکتیکی – اجرایی ) - بحث در خصوص تاریخ کسب و کار در مراحل تغییر دوره بعد از انقلاب صنعتی . خلاصه جلسه سوم– استاد روحی - اهداف کسب و کار ( اقتصادی و اجتماعی ) - انواع اهداف اقتصادی کسب و کار ( کارایی واستفاده حداکثر ظرفیت و نقدینگی مناسب و سود خالص وبقاء ) - انواع اهداف اجتماعی کسب و کار ( ارتقاء کیفیت کالا و خدمات و قیمت مناسب – بکارگیری تکنولوژی و تشویق و پشتیبانی از آموزش ) - مراحل راه اندازی کسب و کار ( خود ارزیابی – کسب آمادگی و شناسایی فرصت ها و موقعیت ها و نوآوری و ایده یابی و تدوین طرح کسب و کار و تامین منابع لازم و تاسیس و راه اندازی کسبو کار و اداره کردن کسب و کار ) - مهارتهای کسب و کار ( عمومی و تخصصی ) - مهارتهای عمومی کسب و کار ( آشنایی با رایانه ICDL و اینترنت و زبان انگلیسی و مهارتهای مدیریتی و مهارتهای بازاریابی و مهارتهای حسابداری و مالی ) - مهارتهای تخصصی کسب و کار ( مهارتهای تبدیل ایده – تدوین طرح – برقراری ارتباط – انتخاب نوع کسب و کار ) - نکات مهم طرح کسب و کار ( داشتن فهرست و لیست – برای کسب و کارها باید 5 نفر بیشتر باشند د غیر اینصورت ممکن نیست – از گراف و نمودار استفاده شود – از اصطلاحات و واژه های ساده استفاده شود) خلاصه جلسه چهارم و پنجم – استاد روحی - ساختار طرح کسب و کار که شامل : ساختار مدیریتی / اجرایی و تحلیل صنعت و فضای کلان اقتصادی میشود که هر کدام زیر مجموعه های خاص خود دارند . - اجرای برنامه کسب و کار bp شامل : 1 – ساختار اجرایی 2 – محصول و خدمات 3 - تحلیل صنعت و فضای کلان اقتصادی 4 – تحلیل بازار / بازاریابی 5 – برنامه تولید /عملیات 6 – برنامه مالی 7 – وکلا و مشاوران و حسابرسان 8 – ضمائم پیوست ( رزومه مدیران ، اساسنامه قرارداد ، اسناد مالکیت ) - مورد 4 تحلیل بازاریابی / بازاریابی بازار ( کالای مقاوم – کالای غیر مقاوم ) انواع بازار ( مصرفی – صنعتی – دولتی – بین المللی ) بازاریابی : فعالیت انسانی در جهت ارضاء نیاز و خواسته مشتریاناز طریق مبادله ( نظریه فیلیپ کاتلر ) فرآیند بازاریابی ( تحقیقات – تعریف و تودین استراتژیهای بازار – برنامه ریزی ( 4p + stp ) ) 4p = ( محصول – قیمت – ترفیع فروش – کانالهای توزیع( مکان ) ) Stp = ( تقسیم و تعیین بازار و موضوع یابی یا جایابی و جایگاه یابی ) - تقسیم کسب و کار براساس قلمروهای بازار : کسب و کارهای ملی یا داخلی / کسب و کارهای بین المللی یا شرکتهای بین المللی / کسب و کارهای چند ملیتی یا شرکتهای چند ملیتی - انواع شرکتهای تجاری ( شرکتهای سهامی عام / خاص ) و مشخصات آنها - انواع کسب و کارها کسب و کار خانگی / اینترنتی / کسب و کار فناوری اطلاعات ( IS و IT ) / کسب و کار روستایی / کسب و کار کوچک - وظایف تخصصی و عمومی مدیریت کسب و کار - مفهوم و مزایا و تعریف فرانشیز - دلایل شکست کسب و کار |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|