سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



موضوع: مدیریت مذاکره

مدیریت مذاکره 10 سال 9 ماه ago #19164

نکات مهم در مدیریت مذاکره
1- تا آنجا که می توانید از ارائه اطلاعات اضافی و غیر ضروری خودداری کنید
2- با روحیه ای شاد و مثبت و ظاهری آراسته در جلسات مذاکره شرکت کنید
3- از کلمات و عبارات بجا و مناسب استفاده کنید
4- در مذاکره شکیبائی و خونسردی خود را حفظ کرده و عجله نکنید
5- نکات متفرقه را به درستی با دقت بهم پیوند دهید تا رشته مذاکره بهم پاشیده نگردد
6- به آداب و سنن و ارزشهای مذاکره کنندگان احترام بگذارید
7- خوب گوش دهید، درست بیندیشید و سپس اقدام کنید
8- با اعضای دیگر گروه خود (در صورت مذاکره گروهی) قبلاً هماهنگی بعمل آورید
9- تا در موضع قدرت هستید با شیوه ای مناسب مذاکره را قطع ننمایید
10- در صورت نیاز به اطلاعات اضافی تنفس اعلام کنید
11- زمان و مکان مناسبی برای مذاکره در نظر بگیرید
12- مذاکره را بعنوان وسیله ای ارتباطی برای روابط پایدار و سالم آینده بدانید
13- توقعات و انتظارات خود را محدود کنید و سعی در داد و ستد امتیازات داشته باشید
14- در مذاکره انعطاف پذیر باشید و از تاکید و پا فشاری زیاد روی موضوعات خودداری کنید
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سعید غفاری