خوش آمديد,
مهمان
|
|
نکات مهم در مدیریت مذاکره
1- تا آنجا که می توانید از ارائه اطلاعات اضافی و غیر ضروری خودداری کنید 2- با روحیه ای شاد و مثبت و ظاهری آراسته در جلسات مذاکره شرکت کنید 3- از کلمات و عبارات بجا و مناسب استفاده کنید 4- در مذاکره شکیبائی و خونسردی خود را حفظ کرده و عجله نکنید 5- نکات متفرقه را به درستی با دقت بهم پیوند دهید تا رشته مذاکره بهم پاشیده نگردد 6- به آداب و سنن و ارزشهای مذاکره کنندگان احترام بگذارید 7- خوب گوش دهید، درست بیندیشید و سپس اقدام کنید 8- با اعضای دیگر گروه خود (در صورت مذاکره گروهی) قبلاً هماهنگی بعمل آورید 9- تا در موضع قدرت هستید با شیوه ای مناسب مذاکره را قطع ننمایید 10- در صورت نیاز به اطلاعات اضافی تنفس اعلام کنید 11- زمان و مکان مناسبی برای مذاکره در نظر بگیرید 12- مذاکره را بعنوان وسیله ای ارتباطی برای روابط پایدار و سالم آینده بدانید 13- توقعات و انتظارات خود را محدود کنید و سعی در داد و ستد امتیازات داشته باشید 14- در مذاکره انعطاف پذیر باشید و از تاکید و پا فشاری زیاد روی موضوعات خودداری کنید |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|