خوش آمديد,
مهمان
|
|
بازار گردشگری به طرق مختلف قابل بخش بندی است. برای مثال می توان به بخش های زیر اشاره کرد :
• ملیت یا خاستگاه فرهنگی ; • جنسیت ; • مرحله زندگی ; • موقعیت یا طبقه اجتماعی ; • ویژگی های روحی – روانی ; • انگیزش و علاقه مندیها ; • روش مسافرت و مسافت طی شده برای سفر. پژوهش در گردشگری : پژوهش را می توان تلاش منظم و سازمان یافته برای بررسی مسئله ای خاص که به یک راه حل نیاز دارد توصیف کرد. این فرایند شامل گامهایی است که طراحی و پیگیری می شوند تا پاسخ هایی برای مسئله مورد نظر به دست آید. پژوهش در صنعت گردشگری عبارت است از بررسی مسائل مربوط به سفر و گردشگری به صورتی منظم و منطقی که ممکن است مراحل مختلف پیش از سفر , حین مسافرت و بعد از آن , همچنین امکانات , تسهیلات و برنامه ریزیهای مربوط را در بر گیرد. پژوهش ابزاری است که بخش عمومی و خصوصی از آن برای شناخت جنبه های مختلف گردشگری از جمله این موارد استفاده می کنند : • تهیه اطلاعات برای برنامه ریزی و مدیریت در سطوح محلی , منطقه ای, ملی یا بین المللی; • تهیه اطلاعاتی در مورد تاثیرات اجتماعی , فرهنگی, زیست محیطی و اقتصادی گردشگری; • شناسایی انگیزه ها, نیازها, انتظارات و میزان رضایت گردشگران از خدمات گردشگری; • مقایسه عملکردهای صنعت گردشگری در مقاطع زمانی مختلف; • ارزیابی فعالیت های گردشگری و پیامد های مختلف آن برای متولیان این صنعت و دولت; |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|