شنبه, 29 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه کنفرانس انجمن توسعه صنایع فرهنگی کبک

خلاصه کنفرانس انجمن توسعه صنایع فرهنگی کبک 10 سال 9 ماه ago #23524

در کبک با توجه به وضعیت متزلزل صنایع فرهنگی اعم از رادیو .تلویزیون. انتشارات و ... دولت به خاطر تاثیری که این صنایع در زندگی مردم داشت . خودش وارد عمل شد و از اراده و ابتکار مردم کبک نیز استفاده کرد.
در اصل استقرار قوانین پایه که از یک طرف با بافت آمریکای شمالی متناسب باشد و از طرف دیگر با مردم فرانسوی زبان کبک . هدف اصلی دولت . منابع فرهنگی بود.
ضعفهای موجود در صنایع فرهنگی مانع توسعه شرکتها شد که همین امر باعث حمله خارجی ها در زمینه صنایع فرهنگی شد.زیرا بیشتر شرکتها به استثنای شرکتهای پخش کتاب همین اواخر تاسیس شد که از لحاظ مالی و اداری تشکیلات ضعیفی داشتند.
با نامساعد شدن اوضاع اقتصادی . بازار مورد بهره برداری سرمایه داران خارجی قرار گرفت. بازار مصرف در منطقه وسیع جغرافیایی به حدود شش میلیون نفر ساکن فرانسوی زبان می رسد که اگر حدود دویست و پنجاه میلیون نفر که در مجاورت کبک مستقر هستند را در نظر بگیریم شدت گرفتاری را می توان با توجه به رسانه های چاپی و الکترونیکی درک کرد.
ترس از علاقه محلی به صنایع فرهنگی و ضعفهای شرکتها و ریشه دواندن شرکتهای خارجی باعث تاسیس انجمن صنایع توسعه فرهنگی کبک در سال 1378 شد.که دولت به منظور حفاظت از فرهنگ و عدم توسعه شرکتهای خارجی اقدام به تشکیل موسسه توسعه جهانگردی کرد.
به این منظور دولت با تامین پول و سرمایه گذاری در صنایع فرهنگی از تحمل بار اداری سنگین بر صنایع فرهنگی جلوگیری کرد .
طرح کار
دولت از طریق موافقت نامه های همکاری طرح کار داد و این برنامه با همکاری روسای شرکتها تنظیم شده و دولت با در نظر گرفتن مشکلات اقدام به تنظیم لایحه کرد.
ویژکی خط مشی انجمن
1- حمایت از شرکتها به منظور سود آوری بیشتر
2-کمک به متمرکز کردن فعالیت شرکتها در یک جا
3-بالا بردن فروش از طریق طراحی و فنون بازار یابی
4-بالا بردن صادرات
5-پیدا کردن مفاهیم جدید جهت بالا بردن تولید محصولات
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: کبرا گلستانی
مدیران انجمن: کبرا گلستانی