چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403

 


  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3

موضوع: انقلاب نوسنگی

انقلاب نوسنگی 10 سال 9 ماه ago #28402

در دوره نوسنگی چه تغییراتی ایجادشد
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تغییرات انقلاب نوسنگی 10 سال 9 ماه ago #28526

این انقلاب اولین تغییر عمده در سیستم انرژی را در فرهنگ بشری پدید آورد که به نوبه خود سطح کنترل تکنیکی بر تولید مواد غذایی را بالا برد این انقلاب نوعی سیستم انتقال انرژی به صورت شخم زمین و دریافت دانه های غذایی از آن و پرورش دامها و استفاده از آنها بود همچنین تولیر گندم و جو پایه نوعی سیستم اقتصادی در این عصر بود در اواسط این عصر استفاده از میوه جات و کشت برخی سبزیجات متداول گردید در این دوره دیگر انسان فقط به طبیعت چشم نداشت و با حرکت خویش آنچه را که می خواست می کاشت و بر می داشت و آموخت که مازاد مصرف را انبار کند . این شرایط کمکم انسان را به اسکان سوق دادو کمکم ابزار مورد استفاده پیچیده تر شد انسانها آموختند که برخی ابزارهای ساخته شده چون آلات برنده را با ابزارهای خاص صیقل دهندو همه این موارد در ارتباط با افزایش مصرف انرژی و تولید بیشتر بود که سبب افزایش جمعیت شد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

انقلاب نوسنگی-پاسخ 10 سال 9 ماه ago #28839

در دوره نوسنگی چه تغییراتی ایجادشد؟

این انقلاب اولین تغییر در سیستم انرژی را در فرهنگ بشری پدید آورد که به نوبه خود سطح کنترل تکنیکی بر تولید مواد غذایی را بالا برد. این انقلاب سیستم انتقال انرژی به صورت شخم زمین و دریافت دانه های غذایی از آن و پرورش دامه و استفاده از آنه بود همچنین تولید گندم و جو پایه نوعی سیستم اقتصادی در این عصر بود.
در اواسط این عصر استفاده از میوه جات و کشت سبزیجات متداول گردید.در این دوره دیگر انسان فقط به طبیعت چشم نداشت و با حرکت خویش آنچه را می خواست می کاشت و بر می داشت و آموخت که مازاد مصرف را انبار کند .
این شرایط کم کم انسان را به اسکان سوق داد و به ندریج ابزار مورد استفاده پیچیده تر شد
انسانها آموختند که برخی ابزارهای ساخته شده چون آلات برنده را با ابزارهای خاص صیقل دهندو همه این موارد در ارتباط با افزایش مصرف انرژی و تولید بیشتر بود که سبب افزایش جمعیت شد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

انقلاب نوسنگی 10 سال 9 ماه ago #28866

انقلاب نونسنگی تقریبا اولین تغییر عمده در سیستم انرژی را، در فرهنگ بشری پدید آورد که به نوبه خود سطح کنترل تکنیکی بر تولید مواد غذایی را بالا برد. این انقلاب نوعی سیستم انتقال انرژی به صورت شخم زمین و دریافت دانه های غذایی از آن و پرورش دامها و استفاده از آنها بود .لازم به ذکر است که تولید گندم و جو پایه نوعی سیستم اقتصادی عصر نویسندگی بوده است. در اواسط عصر نونسنگی استفاده از میوه جات و کشت برخی سبزیجات متداول گردید و پیوند آنها نوعی اقتصاد خاص پدید آورد. که انسان را تا حد قابل ملاحظه ای در تولید مواد غذایی مورد نیازش توانا ساخت . در این دوره دیگر انسان صد در صد چشم به طبیعت ندوخته و با حرکت خویش آنچه را که می خواست می کاشت و بر می داشت . آموخت که مازاد مصرف را انبار کرده و در روزگار تنگی به مصرف رساند . این شرایط کمکم انسان را به اسکان سوق داده، اساس نقاط تجمع آتی فراهم آمد . کمکم ابزار مورد استفاده در دوران نونسنگی پیچیده تر شد .انسانها آموختند که برخی ابزارهای ساخته شده چون آلات برنده را با ابزارهای خاص و سنگهای خاص صیقل دهند . همه موارد فوق که در ارتباط با افزایش مصرف انرژی و تولید بیشتر بود که سبب افزایش شمار جمعیت گردید.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

پاسخ سوال 10 سال 8 ماه ago #28910

با سلام و احترام؛

- در دوره نو سنگی چه تغییراتی ایجاد شد؟

دوران پارينه سنگي با انقلاب نوسنگي پايان پذيرفت. دوران پارينه سنگي بين سالهاي 7000 تا 1800 قبل از ميلاد مسيح تخمين زده شده است، انقلاب نوسنگي تقريبا اولين تغيير عمده در سيستم انرژي را، در فرهنگ بشري پديد آورد، که بنوبه خود سطح کنترل تکنيکي بر توليد مواد غذائي را بالا برد. اين انقلاب نوعي سيستم انتقال انرژي بصورت شخم زمين و دريات دانه‌هاي غذائي از آن و پرورش دامها و استفاده از آنها بود. لازم به ذکر است که توليد گندم و جو پايه نوعي سيستم اقتصادي عصر نويسندگي بوده است. در اواسط عصر نوسنگي اسفاده از ميوه‌جات و کشت برخي سبزيجات متداول گرديد و پيوند آنها نوعي اقتصاد خاص پديد آورد که انسان را تا حد قابل ملاحظه‌اي در توليد مواد غذائي مورد نيازش توانا ساخت. در اين دوره، ديگر انسان صد در صد چشم به طبيعت ندوخته، بلکه خود با حرکت خويش آنچه را که مي‌خواست مي‌کاشت و بر مي‌داشت. آموخت که مازاد بر مصرف خود را انبار کرده و در روزگار تنگي به مصرف رساند. اين شرايط کم‌کم انسان را به اسکان سوق داده، اساس نقاط تجمع آتي فراهم آمد. کم‌کم ابزارهاي مورد استفاده در دوران نوسنگي پيچيده‌تر شد. انسانها آموختند که برخي از ابزارهاي ساخته شده، چون آلات برنده را با ابزارهاي خاص و سنگهاي خاص صيقل دهند. همه موارد فوق که در ارتباط با افزايش مصرف انرژي و توليد بيشتر بود سبب افزايش شمار جمعيت گرديد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

انقلاب نوسنگی 10 سال 8 ماه ago #28947

انقلاب نوسنگی تقریبا اولین تغییر عمده در سیستم انرژی را در فرهنگ بشری پدید آورد که به نوبه خود سطح کنترل تکنیکی بر تولید مواد غذایی را بالا برد این انقلاب نوعی سیستم انتقال انرژی به صورت شخم زمین و دریافت دانه های غذایی از آن و پرورش دامها و استفاده از آنها بود لازم به ذکر است که تولید گندم و جو پایه نوعی سیستم اقتصادی عصر نویسندگی بوده است . در اواسط این عصر استفاده از میوه جات و کشت برخی سبزیجات متداول گردید و پیوند آنها نوعی اقتصاد خاص پدید آورد که انسان را تا حد قابل ملاحظه ای در تولید مواد غذایی مورد نیازش توانا ساخت در این دوره دیگر انسان فقط به طبیعت چشم نداشت و با حرکت خویش آنچه را که می خواست می کاشت و بر می داشت و آموخت که مازاد مصرف را انبار کند . این شرایط کمکم انسان را به اسکان سوق دادو کمکم ابزار مورد استفاده پیچیده تر شد انسانها آموختند که برخی ابزارهای ساخته شده چون آلات برنده را با ابزارهای خاص صیقل دهندو همه این موارد در ارتباط با افزایش مصرف انرژی و تولید بیشتر بود که سبب افزایش جمعیت شد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3
مدیران انجمن: سعیده حاج علی