سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

 



موضوع: دوران پارینه سنگی

دوران پارینه سنگی 10 سال 8 ماه ago #28397

ویژگیهای دوره پارینه سنگی را بنویسید
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

ویژگی دوران پارینه سنگی 10 سال 8 ماه ago #28491

انسان این عصر در بهره مندی از انرژی از کمترین حد و میزان تکنولوژی برخوردار بوده همچنین انسان در این عصر تماما به شکار و گردآوری دانه نباتات خودرو و ریشه های آنها و نیز ماهیگیری متکی بوده و زندگی اجتماعی بر الگو های اولیه عشیرتی متکی بوده . کم و بیش آتش مورد استفاده قرار می گرفته و آتش انسان را قادر ساخته بود که در محیط خود تغییر نسبی ایجاد کند . زمین را جهت زیست خود آماده کرده و در پخت و پز از آن بهره می گرفت و از نظر محافظت جان خود آنرا چون سلاحی مورد استفاده قرار می داد و حیوانات درنده را از خود دور می ساخت انسان در اواخر این دوره موفق به ساخت جنگ افزارهای ساده و ابتدایی سنگی مثل کمان و نیزه شد .این دوره با انقلاب نوسنگی پایان گرفت و بین سالهای 7000تا 1800 قبل از میلاد تخمین زده شد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

دوران پارینه سنگی 10 سال 8 ماه ago #28830

دوران سنگی خود به دو دوره «پارینه سنگی»و«نورسنگی» تقسیم شده است انسان عصر پارینه سنگی در بهره مندی از انرژی از کمترین حد و میزان تکنولوژی برخوردار بوده بطوریکه از خلال مدارک بدست آمده و آثار باقیمانده استدراک می شود انسان در این عصر تماما به شکار و گردآوری دانه نباتات خودرو و ریشه های آنها و نیز ماهیگیری متکی بوده . زندگی اجتماعی بر الگو های اولیه عشیرتی متکی بوده .در این دوره کم و بیش آتش مورد استفاده قرار گرفته بوده است .این استفاده از آتش انسان را قادر ساخته بود که در محیط خود تغییر نسبی ایجاد کند . زمین را از خس و خاشاک برو بد و در هوای پیرامون خود تغییری ایجاد کرده و آنرا جهت زیست خود مساعدت کند. در پخت و پز از آن بهره می گرفت و از نظر تامین و محافظت جان خود آنرا چون سلاحی مورد استفاده قرار می داد و حیوانات درنده را از خود و کاشانه خویش دور می ساخت. انسان عصر پارینه سنگی در اواخر این دوره موفق گردید که جنگ افزارهای ساده و ابتدایی سنگی مثل کمان و نیزه را بسازد و از آنها بهره مند گردد .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

دوران پارینه سنگی-پاسخ 10 سال 8 ماه ago #28831

ویژگیهای دوره پارینه سنگی را بنویسید


انسان این عصر در بهره مندی از انرژی از کمترین حد و میزان تکنولوژی برخوردار بوده است.
همچنین انسان در این عصر تماما به شکار و گردآوری دانه نباتات خودرو و ریشه های آنها و نیز ماهیگیری متکی بوده و زندگی اجتماعی بر الگو های اولیه عشیرتی متکی بوده است .
کم و بیش آتش مورد استفاده قرار می گرفته و آتش انسان را قادر ساخته بود که در محیط خود تغییر نسبی ایجاد کند .
زمین را جهت زیست خود آماده کرده و در پخت و پز از آن بهره می گرفت و از نظر محافظت جان خود آن را چون سلاحی مورد استفاده قرار می داد و حیوانات درنده را از خود دور می ساخت.
انسان در اواخر این دوره موفق به ساخت جنگ افزارهای ساده و ابتدایی سنگی مثل کمان و نیزه شد .
این دوره با انقلاب نوسنگی پایان گرفت و بین سالهای 7000تا 1800 قبل از میلاد تخمین زده شد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

پاسخ سوال 10 سال 8 ماه ago #28914

با سلام و احترام؛

- ویژگیهای دوره پارینه سنگی را بنویسید؟

انسان عصر پارينه سنگي در بهره‌مندي از انرژي از کمترين حد و ميزان تکنولوژي برخوردار بوده است. بطوريکه از خلال مدارک بدست آمده و آثار باقيمانده استدراک مي‌شود، انسان در اين دوره تماما به شکار، گردآوري دانه نباتات خودرو و ريشه‌هاي آنها و نيز ماهيگيري متکي بوده است. زندگي اجتماعي بر الگوهاي اوليه عشيرتي (Clans) متکي بود. در اين دوره، کم و بيش، آتش مورد استفاده قرار گرفته بوده است. اين استفاده از آتش، انسان را قادر ساخته بود که در محيط خود تغيير نسبي ايجاد کند. زمين را از خس و خاشاک برو بد و در هواي پيرامون خود تغييري ايجاد کرده و آنرا جهت زيست خود مساعد کند. در پخت و پز از آن بهره مي‌گرفت و از نظر تامين و محافظت جان خود آنرا چون سلاحي مورد استفاده قرار مي‌داد و حيوانات درنده را از خود و کاشانه خويش دور مي‌ساخت. انسان عصر پارينه سنگي در اواخر اين دوره موفق گرديد که جنگ افزارهاي ساده و ابتدائي سنگي، نظير کمان و نيزه را بسازد و از آنها بهره‌مند گردد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

دوران پارینه سنگی 10 سال 8 ماه ago #28954

انسان عصر پارینه سنگی در بهره مندی از انرژی از کمترین حد و میزان تکنولوژی برخوردار بوده است بطوریکه از خلال مدارک بدست آمده و آثار باقیمانده استدارک می شود انسان در این دوره تماما به شکار و گردآوری دانه نباتات خودرو و ریشه های آنها و نیز ماهیگیری متکی بوده و زندگی اجتماعی بر الگو های اولیه عشیرتی متکی بوده در این دوره کم و بیش آتش مورد استفاده قرار می گرفته این استفاده ازآتش انسان را قادر ساخته بود که در محیط خود تغییر نسبی ایجاد کند . زمین را خس و خاشاک برو بد و در هوای پیرامون خود تغییری ایجاد کرده و آن را جهت زیست خود مساعد کند و در پخت و پز از آن بهره می گرفت و از نظر تامین و محافظت جان خود آنرا چون سلاحی مورد استفاده قرار می داد و حیوانات درنده را از خود و کاشانه خویش دور می ساخت انسان در اواخر این دوره موفق به ساخت جنگ افزارهای ساده و ابتدایی سنگی مثل کمان و نیزه شد .این دوره با انقلاب نوسنگی پایان گرفت و بین سالهای 7000تا 1800 قبل از میلاد تخمین زده شد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سعیده حاج علی