سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

 



موضوع: طرح سوال 3

طرح سوال 3 10 سال 9 ماه ago #21442

در رابطه هنر و تکنولوژی
کثرت پذیری در هنر به چه معناست ؟تحلیل کنید.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

طرح سوال 3 10 سال 9 ماه ago #21474

سلام
کثرت پذیری در عالم هنر، یعنی استیل خاصی مسلط نباشد، و بلکه تعدد فرمها و استیلها منعکس کننده تجزیه اقتصادی و اجتماعی در جهان هنر باشد، که خود نشانگر تجزیه کل جامعه است.
این وضع از نظر منتقدین مرتجع از قبیل «هیلتون کرامر» یک سقوط و یک انحطاط است ولی از نظر بسیاری از منتقدین دیگر یک آزادی سالم تلقی می شود. رونـد غیرقابل توقـف و غیرقابل برگشت هنر، گذشته از آن جنبـش فراگیر تک مأخذی آبسـتره اکسپرسیونیزم، به جنبشهای متعـدد کوچک تـری کـه هـر کدام دارای پیچیدگی و ظرفیت خـود و در ریشه ماهیت تفاوت دارند تجزیه شده است. حتی مخاطبین هنر از لحـاظ فیزیکی تجزیه شده اند. آن گرد هم آیی مردم برای شنیدن و یا دیدن آثار هنری امروزه به گروه های یکی دو نفره خصوصی تبدیل شده است.


;)
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

طرح سوال 3 10 سال 8 ماه ago #21683

یعنی استیل یا روش خاصی مسلط نباشد، بلکه تعدد فرمها و استیلها منعکس کننده تجزیه اقتصادی و اجتماعی در جهان هنر باشد.
از نظر منتقدین مرتجع از قبیل «هیلتون کرامر» یک سقوط و یک انحطاط است ولی از نظر بسیاری از منتقدین دیگر یک آزادی سالم تلقی می شود.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

طرح سوال 3 10 سال 8 ماه ago #21686

بر هیچ اهل علم و اندیشه ای پوشیده نیست که هنر مقوله ای فوق انسانی است و به لحاظ احساسات و نوع تفکرات در درجه ای عالی و مرتبه ای شامخ قرار دارد و جمع کثیری از افراد یک جامعه در شاخه های مختلف این ودیعۀ الهی مشغول کسب فضایل اخلاقی و مراتب انسانی هستند و با توجه به نوع ساختمان فکری و ایدئولوژیکی هنر و با معرفت بر ماهیت آن که بیان گرایی (اکسپرسیویسم experessivism ) [1] می باشد لذا طبیعتاً جامعه باید بستر ساز و زمینه ساز بیان عقاید و احساسات هنرمند باشد و قشر عظیم هنرمندان نیز با اتکاء بر فرهنگ هنر پذیری و هنر پروری جامعه به تعریف دقیق مواضع خود بپردازد و در سایۀ پلــورالیـــسم ( pluralism ) بتواند احیاگر خصوصیت (اکسپرسیویسم experessivism ) خود باشد .
اگر قائل به این اصل باشیم که تعدد عقاید و اصول دموکراسی( democracy ) زمینه ساز رشد و بالندگی و توسعۀ فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و ...می باشد بی شک قبول کرده ایم که هنر و هنرمند نیز جایگاهی فراخ در بین اجتماع خواهند داشت و باید حقوق و استحقاق او مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد .
جامعه باید به این باور برسد که از تلاقی افکار وعقاید ونگرش های مختلف است که زایش افکار وعقاید جدید و نو صورت میگیرد همچنان که ساموئل هان تینگ تن بر پایۀ همین طرز تفکر تز و نظریۀ خود را تحت عنوان بر خورد تمدن ها ارائه نمود و جناب آقای خاتمی نیز بر همین مبنا تئوری گفتگوی تمدن ها را مطرح نمودند . هرگاه در پناه پلورالیسم(pluralism) مجال بروز افکار و عقاید به تشکل ها ، احزاب ، انجمن ها ، نهاد ها و ارگانهای مختلف و گروه های مردمی و غیره داده شود و زمینۀ رشد و بالندگی آنها مهیا شود بی شک احساس مسئولیت در خصوص حفظ شعائر ملی و مذهبی در تک تک مردم جامعه زنده خواهد شد و آنجاست که دولت و مردم دوشا دوش یکدیگر جهت نیل به اهداف و آرمانهای کشور می کوشند .
هنر در پناه پلورالیسم ( pluralism ) می تواند رشد و نمو چشم گیری داشته باشد و تا زمانی که تریبونی برای ابراز عقاید هنرمند وجود نداشته باشد شکوفایی تفکرات نوین جزء افسانه های هزار و یک شب خواهد بود .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

طرح سوال 3 10 سال 8 ماه ago #21883

کثرت پذيري در علم هنر،يعني اينکه استيل خاصي مسلط نباشد، و بلکه تعدد فرم‌ها و استيل‌ها منعکس کننده تجزيه اقتصادي و اجتماعي در جهان هنر باشد، که خود نشانگر تجزيه کل جامعه است.
اين وضع از نظر منتقدين مرتجع از قبيل «هيلتون کرامر» يک سقوط و يک انحطاط است ولي از نظر بسياري از منتقدين ديگر يک آزادي سالم تلقي مي‌شود. روند غير قابل توقف و غير قابل برگشت هنر، گذشته از آن جنبش فراگير تک ماخذي آبستره اکپسيونيزم، به جنبش‌هاي متعدد کوچک‌تري که هر کدام داراي پيچيدگي و ظرفيت خود، و در ريشه‌ ماهيت تفاوت دارند تجزيه شده است. حتي مخاطبين هنر از لحاظ فيزيکي تجزيه شده‌اند. آن گردهم آئي مردم براي شنيدن و يا ديدن آثار هنري امروزه به گروه‌هاي يکي دو نفره خصوصي تبديل شده است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

طرح سوال 3 10 سال 8 ماه ago #22136

با سلام خدمت استاد گرامی
کثرت پذیری در علم هنر یعنی این که استیل خاصی مسلط نباشد بلکه تعدد فرم ها و استیل ها منعکس کننده ی تجزیه اقتصادی و اجتماعی در جهان هنر باشد که خود نشان گر تجزیه کل جامعه است
این وضع از نظر منتقدین مرتجع یک سقوط ویک انحطاط است ولی از نظر بسیاری دیگر از منتقدین یک آزادی سالم تلقی می شود روند غیر قابل توقع و غیر قابل برگشت هنر به جنبش های متعدد کوچک تری که هر کدام دارای پیچیدگی و ظرفیت خود ودر ریشه ی ماهیت تفاوت دارند تجزیه شده است
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سعیده حاج علی