جمعه, 28 ارديبهشت 1403

 



موضوع: کنفرانس درخصوص قضاوت تاموس- روز شنبه 22تیرماه92

کنفرانس درخصوص قضاوت تاموس- روز شنبه 22تیرماه92 10 سال 10 ماه ago #15371

داستان قضاوت پادشاه مصر تاموس درخصوص اختراع کتابت نئوت یکی از خدایان سرزمین مصر:

نئوت هنر و فن کتابت را در واقع برای بهبودی خرد مصریان و قدرت حافظه بیشتر و بهتر و همچنین یادآوری ذهن آنها درنظر گرفت. اما نظر تاموس درخصوص این موضوع خیلی مساعد نبود و گفت: کتابت قدرت حافظه را کم م یکند و افراد در بیادآوردن مفروضات ذهنی خود دچار نوعی خرد و شعور کاذب می شوند و به مشکل برمی خورند. و در چنین شرایطی که مردم فقط خیال می کنند که جزوء آدم های دانا هستند درک نادرستی از وضعیت خود پیدا می کنند و همین امر باعث بوجود آمدن نکبت در جامعه می شود. و .....

می توان گفت که : تاموس نتوانسته که همه ابعاد این تکنولوژی را درک کند و نسبت به امکانات مفید آن بی توجه بود.(جنبه مثبت را نادیده گرفت)

در ادامه داستان نظر آقای فروید هم درخصوص ترقیات یک زندگی صنعتی و لذت های آن بهمراه خسارت های زیادی که با از بین بردن بعضی از ارزش ها در جریان تولید یک تکنولوژی داشته اشاره شد. نتیجه گیری بحث این که تکنولوژی ها بصورت متداول و مرسومی همه آگاهی های قدیمی ما را دچار تغییر و تحول می کنند و با ایجاد مفاهیمی جدید ما را با خود همسو و سازگار می کنند. مثلا" در زمانیکه تلفن همراه وارد کشور شد.

با درنظر گرفتن دو جنبه نعمت و نکبت و داشتن خرد و شعور و آگاهی کافی نسبت به جایگاه یک تکنولوزی در زندگی می توان زندگی را در مسیر درستی هدایت کرد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سعیده حاج علی
مدیران انجمن: سعیده حاج علی