پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



موضوع: سانه ها ونقش آن درافکار عمومی))

سانه ها ونقش آن درافکار عمومی)) 10 سال 8 ماه ago #28665

نتیجه گیری
هدف هر کنش ارتباطی، رساندن پیام است و هر کلمه هر جمله یا هر پارگراف و یا متنی مفهوم را به گونه ای مختص به خود به گیرنده می رساند. درمورد روزنامه ها نیز، کارگزاران روابط عمومی باید به 3 نکته زیر توجه کنند تا بدانند چه خبر و مطلبی را، در چه زمانی، به چه کسی در روزنامه تحویل دهند.
1- خط مشی روزنامه
2- سازمان روزنامه
3- مسوولان هر بخش از سازمان روزنامه
همچنین در تهیه و ارسال اطلاعیه خبری به هر روزنامه 3 عامل را باید درنظر داشت:
1- اطلاعیه باید درقلمرو سیاست خبری آن روزنامه، دارای ارزش خبری باشد.
2- به سردبیر، دبیر شهری یا دبیر قسمتی که برای آن سرویس تهیه شده تسلیم شود.
3- از نظر زمانی در وقت مناسب به مسول مربوط برسد تا فرصت تنظیم و چاپ موجود باشد.
• مهمترین فصل مشترک روابط عمومی و رسانه ها عبارست است از اطلاع رسانی، تاثیرگذاری بر افکار عمومی، مخاطبان یکسان و استفاده از فنون و ابزارهای مشترک
• ویژگی های مهم مصاحبه شامل ارتباط شفاهی، برنامه ریزی قبلی، کسب اطلاعات دارای ارزش خبری، طرح پرسش و پاسخ و وجود دو طرف مصاحبه کننده و مصاحبه شونده هستند.
• برگزاری جلسات با نمایندگان رسانه ها توسط روابط عمومی می تواند درجلب نظر خبرنگار به تهیه خبر و گزارش و توسعه روابط فیمابین موثر واقع شود.
منابع
_ کتاب راهبردهای علمی روابط عمومی – نویسنده: هوشمند سفیدی. بخش ارتباط با رسانه ها
_ دکتر مهدی فرقانی "روابط عمومی و ارتباط با رسانه ها" اداره کل تبلیغات تهران
_ احمد یحیایی ایله ای "مبانی روابط عمومی" بخش راهکارهای ارتباطبا رسانه ها
_ وظایف نامشخص روابط عمومی- احمد یحیایی ایله ای- ماهنامه روابط عمومی
_ سخنرانی دکتر علی اکبر فرهنگی درنهمین نشست انجمن روابط عمومی ایران
بسمه تعالی
((موضوع))

((رسانه ها ونقش آن درافکار عمومی))


دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد 13


نام استاد :جناب آقای الفتی
نام دانشجو:رمضانعلی مهدی پور

پودمان /5


تابستان92
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

سانه ها ونقش آن درافکار عمومی)) 10 سال 8 ماه ago #28838

merci matlabeton dariaft shod
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی احمد الفتی