دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تأثیر اینترنت بر پیشرفتهای علمی، اقتصادی و اجتماعی

تأثیر اینترنت بر پیشرفتهای علمی، اقتصادی و اجتماعی 10 سال 9 ماه ago #22925

بنام خدا

تأثیر اینترنت بر پیشرفتهای علمی، اقتصادی و اجتماعی
در اواخر دهه1960 پدیده ای به نام اینترنت جهان را متحول کرد. در حقیقت اینترنت مجموعه ای از میلیون ها کامپیوتری است که از طریق شبکه های مخابراتی به یکدیگر متصل اند و از این طریق می توان سایت های مختلفی در موضوعات علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... را پیگیری نمود.
اینترنت در حال حاضر در اکثر نقاط جهان در دسترس می باشد و می توان مسائل علمی را از جمله:
- مسائل علمی از جمله آموزش کتب درسی (مانند تأسیس مدارس هوشمند)
- ادامه تحصیل از طریق دانشگاه های مجازی که از طریق اینترنت امکانپذیر می باشد.
- پیگیری مقالات علمی و همچنین مبادلات و نظرات علمی - و... پیگیری نمود.
موضوعات اقتصادی را از طریق "اينترنت" می توان تا حدود بسيار زيادي تسهيل و تسريع گردش اطلاعات در بين کشورها دنبال نمود. شما می توانید با استفاده از اینترنت از آخرین اخبار و حوادث سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جهان آگاه شوید، می توانید تا اندازه ای به جدیدترین تحلیل ها و مقالات در رشته مورد علاقه خود دست پیدا كنید.
نقش اینترنت در توسعه اقتصادی كشورها را می توان از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار داد. به طور كلی اینترنت از راه گزارش آخرین اخبار و تحلیل ها در مورد وضعیت اقتصادی جهان یا كشورها، از طریق دادن آمار و ارقام اقتصادی، وضعیت سهام بورس های مختلف جهان، قیمت نفت و فرآورده های آن و... در زمینه اقتصادی ایفای نقش می كند.
از طرف دیگر اینترنت از طریق تجارت، خرید و فروش و بانكداری online و پول الكترونیك و اقتصاد تأثیر می گذارد. شما می توانید بدون مراجعه به بانك، از حساب خود برداشت نمایید و یا پولی را به حساب خود واریز نمایید.
همچنین اینترنت امروزه می رود كه جایگاه ویژه ای در ساختار زندگی اجتماعی خانواده ها پیدا كند و با كاركردی متفاوت تر، متنوع تر و تخصصی تر وارد خانه شده و عرصه زندگی اجتماعی را دچار تغییر و تحول نموده و روابط اجتماعی جدیدی با ویژگی های نوین در جامعه حاكم می سازد.
در كشور ما نیز در چند سال اخیر استفاده از اینترنت گسترش چشمگیری یافته و هم اكنون در بسیاری از خانواده ها، سازمان ها و شركت های خصوصی در دسترس عمومی قرار گرفته
جدا از استفاده علمی، اقتصادی بررسی تأثیر اجتماعی اینترنت برای آینده، باید هدف اصلی باشد.
والسـلام
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تأثیر اینترنت بر پیشرفتهای علمی، اقتصادی و اجتماعی 10 سال 9 ماه ago #23641

salam merci matlabeton dariaft shod
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی احمد الفتی