یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

 



موضوع: سازمان تحریریه

سازمان تحریریه 9 سال 7 ماه ago #102751

به نام خدا
جلسه سوم / درس : سیاست خبری - استاد ارجمند گل احمدی
سازمان خبری :
در سازمان تحریریه سلسله مراتب از صاحب امتیاز شروع می شود و بعد از آن مدیرمسئول که کنترل بخش های دیگر را بهعده دارد . بعداز مدیرمسئول » سر دبیر کل می باشد . فعالیتهای تحریریه حول محورهای فعالیتهایی نظیر ک سیاسی - اجتماعی - فرهنگی - ورزشی - اقتصادی و... می باشد . بعداز سردبیرکل «- سردبیرفنی و سردبیر داخلی از زیر مجموعه های آن می باشند که خود نیز شامل فعالیتهای چاپخانه - ویراستاری - صفحه آرایی می باشد . هرکدام از رشته و فعالیتها ( سیاسی _ اقتصادی و...) سردبیر مخصوص خود را دارد زیرا هر فن سردبیر متخصص و آشنا به آن فعالیت را می طلبد .امکان دارد مدیرمسئول آنها را کنترل کند ولی به تنهایی نمی تواندآنرا هدایت کند و برای همین تفویض اختیار می کند و در نهایت خود امضاء نهایی را می زند .
از انواع سبکها " سبک تاریخی می باشد. درسبک تاریخی لید نداریم . این سبک معایبی دارد: خسته کننده است و گره کار را کجا باز می کند معلوم نیست . مثل خبرهایی که از حوادث کلی مطلب را می گوید که فلان اتفاق افتاد. - صفحه بندی واقعا" دچارمشکل می شود. در این سبک ابتدای خبر مهم است و خبر را می دهد. (اصطلاحا" لپ کلام را می گوید.
3- سبک تاریخی همراه لید. : اصطلاحا" لپ کلام را می گوید.
4- سبک پایان شگفت انگیز: در انتها خبر گره از کار را باز می کند که در نهایت باعث تعجب و شگفتی خواننده می شود. هرسبکی یک ظرفی دارد. خبر را درون چارچوب میریزیم .

پاینده و پایدارباشید- باتشکر
سعید غفاری - روابط عمومی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي