شنبه, 29 ارديبهشت 1403

 



موضوع: ويژگيهاي شعار تبليغاتي

ويژگيهاي شعار تبليغاتي 10 سال 9 ماه ago #22762

*يک شعار تبليغاتي خوب بايد ويژگی های زير را داشته باشد:

1- مزيت اصلی يک محصول يا خدمتی را برای مصرف کنندگان فعلی يا خريداران آينده بيان نمايد.
2- تفاوت يک محصول با محصولات شرکتهای ديگر را بروشنی نشان دهد . البته با رعايت محدوديت های قانونی مربوطه.
3- دارای جملاتی ساده، کوتاه، صریح،روشن ، بديع و مناسب باشد.
4- غالباً نکته دار باشد . البته در صورت لزوم نه اينکه همه شعارهای تبليغاتی اينگونه باشند.
5- با «شخصيت» صاحب آن شعار تناسب محصولی داشته باشد. غلو کردن ممنوع
6- احساس خوشايندی از يک نام تجاری يا محصول به مخاطب بدهد.
7- توازن و سجع ( دارای آهنگ )
8- احساس «خوب بودن» را در مصرف کننده ايجاد کند.
9- احساس تمايل يا نياز را در مصرف کننده برانگيزاند.
10- به سختی فراموش شود. شعار بايد بطور ناخودآگاه در حافظه مخاطب حک گردد. بهمين علت است که شعارها معمولاً با ترفندهای به يادآورنده ای نظير جرينگ (gingle)، ترانه، تصاوير متحرک، فيلم يا آگهی تلويزيونی همراه می گردند.

*مهمترين عوامل موفقيت يك شعار تبليغاتي عبارتند از:

1- از خواسته ها و نيازهاي نسلها فراتر رود.
2- ميان نسلها، مرزهاي جغرافيايي و بازارها ارتباط برقرار كند.
3- بر حسب نيازهاي شخصي مصرف كننده، او را وابسته به خود نمايد.

[b]*چگونه يک تبليغ موثر در بازار رقابتی داشته باشيم؟[/b]

1- دغدغه های خريدار را نشانه بگيريد
2- با يک نگاه شکارش کنيد
3- با مخاطب همزبان شويد
4- برای مخاطب دانه بپاشيد
5- تبليغ تان را محک بزنيد
6- به جای نوشتن نقاشی کنيد
7- دايره المعارف نباشيد
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی احمد الفتی