چهارشنبه, 02 خرداد 1403

 



موضوع: هزینه های تبلیغات و بازاریابی در دنیا

هزینه های تبلیغات و بازاریابی در دنیا 10 سال 9 ماه ago #19218

میزان کل هزینه های تبلیغات و بازاریابی (در همه اشکال آن) در دنیا در سال 2009 حدود 2/702 میلیارد دلار برآورد شده است که 6/6 درصد نسبت به سال 2008 کاهش یافته است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران رکود اقتصادی بین المللی در کاهش این هزینه ها تأثیر به سزایی داشته است. در سال 2010 نیز پیش بینی می شود این هزینه با 2/5 درصد کاهش به 7/665 میلیارد دلار تقلیل یابد.
برطبق برآورد مؤسسه business wire در سال 2009 هزینه های تبلیغ (در تلویزیون، مطبوعات، رادیو، شبکه های ماهواره ای، سینما، پوستر، میدانهای ورزشی، تلفنهای همراه، بازیهای تصویری، اینترنت و...) معادل 3/125 میلیارد دلار برآورد شده است که 3/12 درصد کمتر از سال 2008 است.
در سالهای 2008 و 2009 ده رشته مهم صنعتی و تجاری در دنیا (صنایع اتومبیل سازی، مخابرات، بانکها، بیمه ها و نهادهای مالی، فروشگاه های زنجیره ای، کارخانه های داروسازی، هتلداران، تولیدکنندگان انواع شکلات، شیرینی، نوشابه و مواد غذایی مشابه و...) به ترتیب 2/79 میلیارد دلار و 7/70 میلیارد دلار صرف تبلیغات کرده اند. بالاترین هزینه های تبلیغات در دنیا به شرکتهای اتومبیل سازی و مخابرات (ارتباطات راه دور، تلفنهای همراه و...) اختصاص دارد. در سال 2008 میزان هزینه های تبلیغ برای فروش اتومبیل در دنیا 3/14 میلیارد دلار و ابزارهای ارتباطی راه دور حدود 5/8 میلیارد دلار بوده است. هزینه های تبلیغاتی بانکها و نهادهای مالی در دنیا بیش از 5/9 میلیارد دلار برآورد می شود.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی احمد الفتی