دوشنبه, 24 ارديبهشت 1403

 



موضوع: فرایند تبلیغ

فرایند تبلیغ 10 سال 8 ماه ago #32825

رشته :مدیریت حرفه ای تبلیغات تجاری
تهیه: فاطمه ابراهیم زاده دانشجوی مقطع کارشناسی پودمان دوم - مرداد ماه سال 1392

فرایند تبلیغ:

نهاد:
یک نهاد یا مؤسسه معمولاً تبلیغات را به دلیل قدرت مالی و سازمانی خود انجام می دهد. تبلیغات می تواند تداوم بخش اعتبار و مشروعیت مؤسسه و جایگاهش در اجتماع باشد. ممکن است برنامه کار خارجی یک مؤسسه اجرای تبلیغات، برای مبارزه و یا حمایت از مخالفان عقیدتی نظام یا توجه به مسئله ای خاص باشد. این امکان وجود دارد که وابستگی مبلغان بعنوان کسانی که در خط مقدم مبارزه تبلیغاتی هستند، آشکار نشود، اما این حالت تنها در زمان جنگ یا در زمان فعالیتهای جاسوسی اتفاق می افتد.
مدلی از فرایند تبلیغات:
رشد و گسترش ارتباطات تبلیغی به منزله فرایندی در محدوده یک نظام اجتماعی توصیف شده است. این مدل قدری پیچیده است، زیرا تبلیغات درنوع خود مسئله پیچیده ای است. فرایند تبلیغ متشکل از جریان پیام به درون نظامهای اجتماعی مانند کارگزاران، تبلیغ، رسانه های مختلف و شبکه های اجتماعی است. این پیامها از مؤسسات و نهادها نشأت می گیرد و با پاسخ از سوی جامعه یا مخاطبان هدف که بخشی از جامعه هستند، پایان می یابد. پیام در درون بستر فرهنگی جریان دارد و آن نیز در بافت اجتماعی – تاریخی قرار می گیرد. این مدل ضرورت بررسی فرایند ارتباطات تبلیغی را، با انواعی از ویژگیها متشکل از ساختارهای فرهنگی، تاریخی و اجتماعی، ترسیم می کند.
جریان تبلیغات از یک مؤسسه به سمت جامعه، راههای متعددی دارد که با عناصر بستر فرهنگی، خود سازمانها، رسانه‌ها و جامعه تغذیه می شود، یا آنجا را تغذیه می کند. این جریان نشان می دهد زمانی که تبلیغی اتفاق می‌افتد، تأثیر بالقوه‌ای بر فرهنگ جامعه و مسائل مربوط به آن در طول مدت تبلیغ دارد و البته فرهنگ نیز بر فرایند تبلیغات تأثیر متقابل دارد.
بافت اجتماعی – تاریخی:
تبلیغات از لحاظ اجتماعی به منزل یک فرایند تعیین شده است. بافت اجتماعی – تاریخی برای مبلغان انگیزه و سبک ارتباطی خاصی را فراهم می کند. برای درک بهتر این که تبلیغات چگونه عمل می کند باید توجه داشته باشیم که بافت اجتماعی – تاریخی موجود چگونه به مبلغ اجازه فعالیت می دهد. تبلیغاتی که امروز در جامعه جریان دارد، حاصل قدرتی رسمی است ه مدتها قبل از آن وجو داشته است و فعالیت تبلیغاتی از آن نشات می گیرد و به وسیله همان قدرت نیز کنترل می وشد. به همین دلیل شیوه شکل گرفتن تبلیغات و نحوه استفاده از آن، از یک جامعه به جامعه دیگر متفاوت است.
زمانی که فلسطینیان خود را به کشتن می دهند، چیزی که امریکایی ها آن را خودکشی انتحاری می نامند، بر این باورند که با مرگشان به این شکل جایگاهشان در سمت راست خداوند تضمین خواهد شد.بنابراین ، هر بخش از تبلیغات منشا و ریشه تاریخی دارد و محصول زمان خودش است. به احتمال زیاد تبلیغات آدولف هیتلر در زمان خودش در رونق حکومتش بسیار اثرگذار بوده است. زمان، چه گذشته و چه حال، بر فعالیتهای داخلی این مدل اثر می گذارد.
جریان تبلیغات همچنین به شرایط زمانی و دسترسی به رسانه ها بستگی دارد. به عنوان مثال دهه 1950 شرایط امریکا محدودیت بیشتری از دهه 1960 داشت و این محدودیت به دلیل وجود (ترس از سرخها) و مکارتیسم بود.
در قرن 16 میلادی امکان تماس مارتین لوتر با مخاطبانش به وسیله ماشین چاپ بیشتر شد. به قول نیچه، اگر شرایط زمان درست باشد، مبلغ قهرمان اصلی است. او کسی است که هیچ کاری انجام نمی دهد اما زمانی که میوه های درخت برسد، فقط درخت را تکان می دهد.

منبع: کتاب تبلیغات و اقناع
نویسندگان: گارث جاوت – ویکتوریا ادنل
مترجم: حسین افخمی
مسئول تولید فرهنگی : آرش آذرنگ
صحافی: همشهر
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

فرایند تبلیغ 10 سال 8 ماه ago #35473

سلام و تشکر از شما
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.