یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403

 



موضوع: اهداف تبلیغاتی

اهداف تبلیغاتی 10 سال 8 ماه ago #22896

اهداف تبلیغاتی را می توان براساس نیت و قرض تبلیغات

1 – آگاه کننده ( اطلاع دهنده ) 2 – متقاعد کننده 3 – یادآوری کننده



1 – آگهی اطلاع دهنده یا آگاه کننده نظیر اطلاع رسانی در باره محصول جدید پیشنهاد استفاده جدید از

محصول ، مطلع کردن بازار درباره ی تغییرات ، شرح چگونگی کارکرد محصول ، توصیف خدمات

موجود ، رفع شایعات ، کاهش نگرانی و ترس مصرف کنندگان و ایجاد تصویــــــری مثبت از شرکت

سازنده نزد مخاطبان . ( بانک تات ، ایران خودرو )

2 – آگهی متقاعد کننده : نظیر ایجاد ترجیحات برای مارک مشخصی ، تشویق به خریــــــد مارک یک

شرکت به جای مارکهای خریداری شده ، تغییر نگرشهای مشتریان در ویژگیهـــای محصول و ترغیب

مشتریان به پذیـــــــــرش کالاهای یک شرکت و پذیرش فروشندگان آن شرکت در آینده ( خدمات بانک

پارسیان ، شامپو صحت ، ایران خودرو )

3 – آگهی یادآوری کننده : نظیر یادآوری این موضوع به مشتریان که ممکن است محصول یا کالایــی

در آینده مورد نظر آنان قرار گیرد و یا تغییر از آخرین دستاوردهای تولیدی یک شرکت . (تبلیغاتـــی

که تلویزیون و رادیو پخش می کند که هم خدمات را معرفی میکند و هم یادآوری کننده است )

= کالی یکی از متخصصان برجسته ی تحقیق در بازار و صاحب نظــــر امر تبلیغات بر این باور است

که یک مبلغ یا تبلیغ گر اول باید مشخص کند که هدف و منظور او از تبلیغ چیست ؟ به عقیده کالــــــــی

هدف تبلیغ وظیفه ارتباطی خاصی است که در یک دوره خاص تا یک حد خاص در بین مخاطبان خاص

باید انجام گیرد . بنابراین باید در نظر گرفت که هنگام تبلیغ هدف چیست و تبلیغ قصد انتقال چه پیامی را

به مخاطب یا مخاطبان دارد .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

اهداف تبلیغاتی 10 سال 7 ماه ago #35521

سلام. تشکر از شما
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.