یکشنبه, 13 خرداد 1403

 



موضوع: تجارت و تبلیغ

تجارت و تبلیغ 10 سال 10 ماه ago #19538

تجارت تنها دو کارکرد دارد : بازاریابی و نوآوری”
پیتر اف دراکر
باتوجه به این جمله دراکر هیچکدام از این دو نکته بدون هم باعث موفقیت شما نخواهند شد. در کشور ما متاسفانه در اکثر مواقع تنها به یکی از این موارد اهمیت داده می‌شود. نام کیک های شکلاتی ” بی بی” برای افراد زیادی آشناست و آن را به عنوان یک برند در زمینه تولید کیک و شیرینی می‌شناسند. من هم برای بار اول با این ذهنیت که قرار است به یک شیرینی فروشی فوق العاده بروم و یک کیک عالی بخورم سراغ ” بی بی ” (یوسف آباد) رفتم. قصد ندارم کیفیت کیک‌های آن را زیر سوال ببرم، چون واقعا هم طعم و پخت خیلی خوبی داشت! اما دیگر دوره ای که بخواهیم با تکیه بر کیفیت محصولات خود قصد فروش بالا را داشته باشیم گذشته است. درست است که “بی بی” با تولید کیک های شکلاتی منحصر بفرد در این زمینه نوآور بوده، اما اگر می‌خواهد در سال‌های آینده نیز همچنان یک برند قوی باقی بماند باید تکنیک های بازاریابی خود را تقویت کند.شاید زمانی که نایکی وارد بازار شد کسی تصور نمی‌کرد بتواند آدیداس، اولین برند قدرتمند در زمینه تولیدات ورزشی را از سر بگذراند و خودش رهبری بازار را در دست بگیرد؛ اما این اتفاق افتاد. نایکی قطعا اولین نبود اما داشتن نوآوری در تولیدات و استفاده از متدهای بازاریابی مناسب جایگاهش را ترفیع داد.نمی خواهم با گفتن ایرادات بازاریابی ” بی بی” برند آن را کم اهمیت نشان دهم. اما پیشنهاداتی برای بهتر شدن تجارتش دارم…
- توجه به دکوراسیون فروشگاه به طوری که شایسته یک برند باشد!
کارمندان باید کاملا از لحاظ نوع برخورد با مشتریان آموزش داده شوند. یک برخورد بد می‌تواند تمام زحمت شما را برای ساختن تصویر خوب در ذهن مشتری خراب کند.
- در ارائه خدمات خود به مشتری مضایقه نکنید. در کشور ما به غلط جا افتاده که برای مثال اینکه شما فقط ساعات محدودی به مشتریان خدمات بدهید بر کلاس کار شما خواهد افزود!
- دائما در کار خود نوآوری داشته باشید. برند کلگیت (colgate) در سال ۲۰۰۰ در حدود ۹۰۰ کالای جدید به بازار ارائه کرد.
_ منسجم بودن شعبات ( لوگو، دکوراسیون، ارائه خدمات و …) برند شما را قوی می‌کند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تجارت و تبلیغ 10 سال 10 ماه ago #19673

سلام.خوبه
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.