شنبه, 22 ارديبهشت 1403

 



موضوع: انواع استراتژی تبلیغی

انواع استراتژی تبلیغی 10 سال 9 ماه ago #18198

1 ـ استراتژی فشار:

نوعی استراتژی ترویجی است که از طریق استفاده از نیروی فروش کالاها را در داخل مسیر کانالهای توزیع وارد کرده و با فشار می فروشد

2 ـ استراتژی کشش :

نوعی استراتژی ترویجی است که با صرف هزینه ای زیاد و ایجاد انگیزه در خریداران و مصرف کنندگان درصدد است تا تقاضا را درمشتریان ایجاد کند وآنها به سمت کانالهای توزیع کشیده شوند .

3 ـ استراتژی ترکیب فشار و کشش Push & pull

در این استراتژی از هر دو استراتژی فشار و کشش بجا و بموقع استفاده می شود تا بتواند با ایجاد انگیزه در واسطه ها و کانالهای توزیع و نیز خریداران و مصرف کنندگان و مشتریان سهم بازار شرکت را افزایش دهد.

عوامل موثر در انتخاب رسانه ها:

1 ـ دستیابی : درصد کسانیکه که در بازار هدف و دریک زمان معین در معرض آگهی قرار می گیرند .

2 ـ تعداد : تعداد زمانی که یک فرد معمولی در بازار هدف و در زمان معین در معرض آگهی قرار می گیرد

3 ـ اثر رسانه : ارزش کیفی یک آگهی که از یک رسانه معین پخش می شود

4 ـ هزینه : هزینه ایستکه بابت تبلیغات برای هر n نفر پرداخت می شود.

عوامل موثر در تهیه و تنظیم پیامهای تبلیغاتی :

1 ـ محتوای پیام : محتوای پیام باید مشتری را تحریک نماید و معمولاً به دو شکل منطقی و احساسی طبقه بندی می شود.

2 ـ ساختار پیام : اثر بخشی در یک پیام به دو عامل بستگی دارد

الف : چه چیز باید گفته شود

ب :‌چگونه باید گفته شود

در ساختار پیام باید برخی نکات توجه کرد از جمله اینکه باید یک نتیجه گیری قطعی در آن باشد . مثل ولوو : (ایمن ترین اتومبیل برای خانواده) یا در پیام , مقایسه ای صورت بگیرد یا نتیجه گیری بوسیله گیرنده پیام صورت بگیرد.

فرصتها و محدودیتهای تبلیغات On Line :
رسانه های الکترونیک 2نقش را حداقل ایفا میکنند :

1- بعنوان ابزار ارتباطی و مدیریت دانش

2- بعنوان ابزاری برای تبلیغات

مزایای تبلیغات On Line :

1- امکان هدفگیری مخاطبانی که عامل مورد علاقه آنها جستجو میشود

2- اتلاف کمتر منابع نسبت به رسانه های دیگر

3- امکان دسترسی به ترکیب مناسبی از مخاطبان

4- قابلیت انتقال پیام در هر ساعت از شبانه روز

5- تعاملی بودن

6- امکان برقراری تماس شخصی با تک تک مخاطبان

7- امکان ورود به مراحل بعد از تبلیغات مثل برقراری تماس برای فروش ، ارائه نمونه محصول انتقال اطلاعات تکمیلی و احتمالا فروش بصورت On line

8- برخورداری از سطح پوشش محلی و بین المللی

بااین حال در مورد آنچه فضای On line درمقابل دامنه نیازهای تبلیغات باید ارائه دهد محدودیتهایی نیز وجود دارد:

1- نامشخص بودن سطح پوشش محیط On line

2- در مواردی بازارها یا مخاطبان عام نمی باشد

3- ریسک حک شدن هرچند کم ولی وجود دارد

4- عدم دسترسی مناسب به اینترنت در ساعات پرترافیک

5- امکان خرابی و بروز مشکلات فنی در کامپیوترها و حتی خدماتی که ISP ها ارائه میدهند

6- عدم دسترسی تمام مخاطبان به تکنولوژی دریافت کننده این نوع تبلیغات



تداعی :

به هنگام شنیدن صحبت یک فرد ما غالبا در مورد چیزی فکر میکنیم که می خواهیم به زبان بیاوریم ، اگر من کلمه اتومبیل را به زبان بیاورم شما به جه جیز فکر می کنید ؟ ممکن است بلافاصله به یاد جاده ها بیافتیم یا امکان دارد نام تجاری یک اتومبیل به ذهن برسد ، این حالت تداعی نام دارد آنچه شالوده این تداعی ها را در ذهن ما بنیان می نهد ممکن است به شکل یک شبکه عظیم تداعی های به هم پیوسته ترسیم شود .

یادگیری از طریق تداعی :

از شهری برای اولین بار دیدار می کنید ومناظر تماشایی آنرا از نظر می گذرانید عجب تجربه ای ! عجب منظره ای ! چه نوع سوال ابلهانه ای است ! این منظره نمی کوشد که چیزی را منتقل کند ، مناظر درست همانند برخی از تبلیغات بیشتر یک تجربه اند تا یک پیام از پیش طراحی شده بااین حال چند بار مراجعه به مناظر ممکن است آن شهر را با تجربه بصری تداعی کنیم اکنون این مناظر بدیع در دستور کار صفاتی که باآن شهر تداعی می شود مکان بالاتری یافته است یک تصویر میتواند بدون پیام خاصی ساخته شود بعبارتی می توان گفت من به همان اندازه ای آموخته ام که به سادگی به من گفته می شود ، شهر زیباست ، من این اطلاعات را تجربی آموخته ام نه کلامی و این بدان معناست که من احتمالا احساسی غنی تر و عمیق تر نسبت به آن دارم من اطلاعات را بدون آگاهی آموخته ام یعنی بدون آگاهی از اینکه دارند چیزی به من می آموزند آموخته ام .

اقتباس شده از اینترنت
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: رجب علی سالاریان

انواع استراتژی تبلیغی 10 سال 9 ماه ago #18234

تشکر از زحمات شما
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.