سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تكنيك هاي تبليغاتي

تكنيك هاي تبليغاتي 10 سال 8 ماه ago #30720

  • حامد لطفي
  • حامد لطفي's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 49
  • Thank you received: 2
اولین تکنیک گواهان نیرومند : استفاده از اشخاص معروف را می توانیم بجای تبلیغات عادی وهزینه بر ، از شخصیتهای مورد احترام جامعه و محبوب مردم استفاده نمایید. این دقیقا تکنیکی است که برای معرفی روغن کاسترول از شخصیت فوتبالیست معروفی نظیر دیوید بکهام استفاده می شود( تداعی کننده سرعت ، دقت و کیفیت) و در ایران نیز شرکت اجنرال با استفاده از شخصیت سینمایی کشور ما جمشید مشایخی( تداعی قدمت ، دوام ، کارآیی مناسب و محبوبیت ) و .... .

- دومین تکنیک دروغ بزرگ : (بزرگنمایی بیش از حد) همیشه به یاد داشته باشید دروغ هر چه بزرگ تر باشد باورش برای همگان راحت تر است این یک اصل است . ما شما را به دروغ گویی تشویق نمی کنیم بلکه می گوییم برای محصولات و خدمات خود مزایای بالاتر از ذهنیت مردم ایجاد کنید. بیان این مطلب از جانب شما به عنوان یک تولید کننده یا فروشنده مبنی بر این که محصولات ما مادام العمر گارانتی می باشد یک دروغ واقعی است؛ زیرا هر محصولی یک منحنی عمر دارد و در بهترین شرایط هم روزی مستهلک و معیوب می شود .

باید بدانید دروغ بزرگ وعده ای به کسی نمی دهد به عنوان مثال :

تبلیغات چسب رازی را حتما به خاطر دارید که با یک قطره چسب یک اتومبیل در سر چهارراه متوقف می شود. و یا با تبلیغات کفش گام ، (گام به گام با کفش گام )که انسانی را نشان می داد بر فراز اسمان با کفش گام قدم می زد و نیز تبلیغات جاروبرقی را امروز می بینید که با مکش فوق العاده اش همسایه طبقه پایین را با مبلی که بر روی آن نشسته است بالا می کشد و...

- سومین تکنیک مستند و بدیهی جلوه دادن : در تمام جهان 4=2+2 است ،این بدان معنا ست که ما برای تبلیغات خود دیگر لازم به اثبات چیزی نداریم. مثلا تبلیغات چای گلستان که در دشتی سبز و خرم خانواده ای در حال خوردن چای و لذت بردن هستند یا استفاده ازهمبرگر ... که همراه با نشان دادن صفا و صمیمیت در یک خانواده معرفی می شود، در تمام این مثالها متن و پیام تبلیغ ، ثابت کننده این هست که ما از خوردن چای گلستان لذت می بریم یا با استفاده از همبرگر در خانواده خوشبخت هستیم .

یا شما به عنوان یک تولید کننده ساعت می توانید با خلق یک شخصیت که یکی از محصولات شما را بر مچ دست خود بسته است و به علت دقیق بودن بیش از حد آن می تواند از وقت خود نهایت استفاده را بکند که این مطلب را می توان با به تصویر کشیده بارش پول بر سرش به مخاطبان انتقال داد (دقت ساعت شما در تبلیغ بدیهی جلوه داده شده است.)

- چهارمین تکنیک بازی با کلمات : شما در تبلیغ خود می توانید تمام حقایق و حتی مشکلات را بیان کنید اما چگونه بیان کردن و تقدم و تاخر کلمات مهم است .

به عنوان مثال : محصولات الف بسیار عالی است ، اگر چنین و چنان باشد . در این تبلیغ قسمتی که زیر آن خط کشیده شده در حقیقت نوعی تبلیغ موثر است که مخاطب در اولین نگاه با محصول الف و ویژگی بسیار عالی آن مواجه می شود و یا شعار آزمایش می گوید فیلکو بهترین است .

شرکت آزمایش خود رقیب فیلکو بود اما در اینجا کلمه آزمایش به معنای تست کردن به کار برده شده است و این ترفندی بود که نهایت سود را شرکت فیلکو از آن برد و توانست از آزمایش پیشی بگیرد چون در نگاه همگان بیان کننده این مطلب بود که شرکت آزمایش ، شرکت فیلکو را بهتر از خود تایید نموده است .این تکنیک زمانی به کار برده می شود که ما در بیان تبلیغ نوعی محدودیت داشته باشیم .

- پنجمین تکنیک تکرار و تکرار:اگر از تبلیغات انواع رسانه های گروهی استفاده می کنید بهتر است فاصله بین آگهی های شما بیشتر از 48 ساعت نباشد ، زیرا این فاصله زمانی برمی گردد به منحنی ذهن و یادگیری انسان و بعد از آن فراموش می شود.
بسته به نوع محصول و خدمات تکرار می تواند ادامه یابد ، نام مجموعه شما و محصولات شما می بایستی ملکه ذهن و افکار عموم گردد .اگر فاصله زمانی را در این نوع تبلیغات رعایت نکنید هیچ بازده ای نخواهد داشت .

در این مبحث فراتکنیکهای تبلیغاتی دیگر نیز وجود دارد ، که به شرح ذیل می باشد :

1- تکنیک قیمت مجموع : شما می توانید از قیمتگذاری نیز در مبحث تبلیغات بهره جویید بدین شکل که سه ردیف از محصولاتتان را با یک قیمت ارایه نمایید به شکلی که مخاطب متوجه نگردد بالاخره محصول مدنظر خود را به چه قیمتی خریداری نموده است .

ایجاد سبد محصول وقیمتگذاری بر اساس سبد محصول به نوعی تکنیکی در قیمتگذاری است اما از آن به عنوان فراتکنیک تبلیغاتی نام برده ایم .دقت شود محصولات با سطوح کیفی مختلف و دارای اختلاف قیمت معنا دار به این شکل بسیار خوب با یکدیگر تلفیق و همپوشانی انجام خواهند داد .

2- تکنیک قیمت روانی : ........

در دهه 50 هجری شمسی تبلیغ زیبایی از سوی یک شرکت با یکی ازاین تکنیک طراحی شده بود به شکلی که به مدت 10 روز در یک روزنامه کثیر الانتشار تصویری از دستان دستبند خورده مجرمی به چاپ می رسید که زیر آن نوشته شده بود " این دستان آلوده را که می شوید" مخاطبان هر روز به دنبال آن بودند تا بفمند این مجرم چه گناهی را مرتکب شده است اما در چاپ یازدهم متوجه شدند زیر عبارت فوق نوشته شده است رجوع شود به صفحه 10 لذا وقتی صفحه ده روزنامه را با سرعت یافتند در عین ناباوری این عبارت را دیدند و به یکباره خندیدند :

" این دستان آلوده را صابون طلا می شوید "
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تكنيك هاي تبليغاتي 10 سال 8 ماه ago #30870

mamnon
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی احمد الفتی