دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: اصول تبلیغات فرهنگی

اصول تبلیغات فرهنگی 10 سال 8 ماه ago #28367

هر يک از ما در يک بستر خاص فرهنگي رشد کرده­ايم و نوع بينش و ديد ما نسبت به خيلي از پديده‌هاي اجتماعي، برگرفته از همان بستر مي‌باشد. بديهي است در دنياي امروز كه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها، اديان و تمام اركان هويت‌ساز ملل، هدف آماج جهاني شدن قرار گرفته است، براي حفظ اين عناصر و در پي آن، صيانت از هويت ملّي، بايد از طريق تبليغات كوشيد تا هويت فردي و ملّي در امان بماند. تبليغات فرهنگي بايد با معرفي هنجارهاي يک جامعه، همبستگي را که پايۀ اساسي کنش‌هاي متقابل بين انسان‌هاست، هدف قرار دهد و دستيابي به يک اتحاد موفق ميان همۀ انسان‌ها را موجب گردد.
موضوع مقالۀ حاضر نگاهي به اصول تبليغات فرهنگي و فرهنگ تبليغات است و در آن بنا به ضرورت اهميت فرهنگ و نقش کليدي آن در جامعه، مروري نيز بر چالش هاي دروني تبليغات فرهنگي، باورها و ارزش­هاي فرهنگي شده است. با توجه به نقش مهم وسايل ارتباط جمعي در انتقال ارزشهاي فرهنگي، در اين مقاله ديدگاه مارشال مک لوهان در مورد رسانه ها و جهاني شدن اطلاعات مطرح گرديده است و در نتيجه گيري اين طور بيان شده که تبليغات فرهنگي بايد با معرفي هنجارهاي يک جامعه، همبستگي را که پايۀ اساسي کنشهاي متقابل بين انسان هاست، هدف قرار دهد و دست يابي به يک اتحاد موفق ميان همۀ انسان‌ها را موجب گردد. مردم بايد فرهنگ پذيرش اين اطلاع رساني را داشته باشند و اين فرهنگ، جز با بسترسازي در بين مردم براي پذيرش اطلاعات ارائه شده توسط مبلغين، ايجاد نمي گردد. وسايل ارتباط جمعي با تکنولوژي هاي نوين، در پي اطلاع رساني از ارزش هاي فرهنگي ملل مختلف مي باشند. ارزش هاي فرهنگي يک جامعه مي تواند در بيـن مردم جامعۀ ديـگر نيز تأثيرگذار باشد و تبادل انديشه ها و رفع نيازهاي اجتماعي بين افراد را موجب گردد.
در اين جا، اين سؤال مطرح مي شود که چگونه مي توان از طريق تبليغات، ارزشهاي رفتاري و تمدّن يک جامعه را به ديگر مردم معرفي نمود و آيا بدون رعايت ارزشهاي فرهنگي مي توانيم از تبليغات مؤثر بهره بگيريم؟ بين تبليغات فرهنگي و فرهنگ تبليغات چه رابطه اي وجود دارد. در واقع فرهنگ پذيرش پيام­هاي تبليغاتي را چگونه بايد در باور مردم گنجاند تا نقش اصلي خود را ايفا نمايد؟ و در اين ميان وسايل ارتباط جمعي چه نقشي دارند؟
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

اصول تبلیغات فرهنگی 10 سال 8 ماه ago #28836

merci dariaft shod
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی احمد الفتی