سه شنبه, 08 خرداد 1403

 



موضوع: تبلیغات ورسانه ها

تبلیغات ورسانه ها 10 سال 9 ماه ago #22148

می توان شکل گیری تبلیغات را به کنگره تبلیغ ایمان نسبت داد، که در سال 1362 میلادی، توسط کلیسای کانولیک به عنوان بخشی از اقدامات ضد اصلاح طلبی ایجاد شد. هدف از تشکیل این کنگره پرداختن به کشمکش میان علم و دین و برخورد با افرادی مانند گالیله بود.
یکی دیگر از چهره های تاثیر گذار در دنیای تبلیغات هارولد لاسول (Harold Lasswell) است، تعریف او از تبلیغات عبارت است از : "تبلیغات در کلی ترین معنی، فن اثر گذاری بر عمل انسانی از طریق دستکاری نمودگارها است، این نمودگارهل ممکن است به شکل گفتاری، نوشتاری، تصویری و یا موسیقیایی باشند."
با پیدایش رادیو و تلویزیون تبلیغات علاوه بر جنبه ی سیلسی-مذهبی، جنبه ی تجاری نیز پیدا کرد. به عنوان تعریفی جامع از تبلیغات می توان به تعریف کتاب جامع تبلیغات اشاره کرده به این صورت است: "تبلیغات اطلاعات کنترل شده، قابل تشخیص و قانع کننده ای است که توسط رسانه های ارتباط جمعی ارائه می شود."
تبلیغات در رسانه ها را به صورت کلی می توان به چهار دسته تقسیم کرد:
1) رسانه های پخشی که عبارت اند از رادیو و تلویزیون
2) رسانه های چاپی که همان روزنامه و مجله می باشند
3) تبلیغات در اینترنت
4) تبلیغات محیطی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تبلیغات ورسانه ها 10 سال 9 ماه ago #22402

salam meci dariaft shod
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی احمد الفتی