پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

 



موضوع: نتیجه گیری از درس و مطالب بررسی شده

نتیجه گیری از درس و مطالب بررسی شده 10 سال 9 ماه ago #26566

لطفا با توجه به مطالب بررسی شده حد اکثر در ده سطر نتیجه گیری کنید:
برای رعایت صحیح و کامل قوانین چه راهکاری دارید؟
شما چند درصد قانون را رعایت میکند؟
ایا شما میتوانید در اجرای صحیح قوانین نقشی داشته باشید؟
ایا شما در جامعه نسبت به سهم خود مسوولیت پذیر هستید؟
در محیط خانواده قانونمند بودن را ترویج میکنید یا پایمال کردن حقوق دیگران را به بهانه اینکه حقوق شما پایمال شده است؟
نقش شما در فرهنگ سازی چیست؟
ایا این درس و مباحث مطرح شده نقشی در تفکرات شما داشته است؟
آخرين ويرايش: 10 سال 9 ماه ago توسط سمیه کاظم زاده.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسین لواسانی, مهدی گلشاهی, زهره شوشتری

نتیجه گیری از درس و مطالب بررسی شده 10 سال 9 ماه ago #26675

سلام :
هیچ جامعه درست نمی شود مگر اینکه انسان ها ابتدا از شخص خود شروع کنند . و خود تمام و کمال قانون را رعایت کنند . سپس خانواده و اعضا خانواده خود را تشویق به رعایت قوانین کنند و بعد دوستان و آشنایان را سپس خواهیم دید که جامعه خود به خود درست می شود .

در جامعه کنونی انسانها با این بهانه که چرا دیگران قوانین را رعایت نمی کنند خود را در عدم رعایت قانون تبرئه یا قانع می کنند که صحیح نیست

در کشور ما مردم چه در محیط کار و چه در اجتماع فقط از دیگران انتقاد می کنند و گله دارند اما هیچ وقت خود را (( اشکالات و عیوب )) خود را نمی بینند . همیشه دیگران قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند اما وقتی دقت شود خود ما بدتر از همه هستیم .

این درس کمک می کند تا با وظایف خود و همچنین اختیارات خود آشنا شویم اما نه اینکه سرلوحه گله مندی از جامعه شود چرا که انسان ها وقتی قوانینی را مشاهده می کنند ابتدا آنچه به نفع شان است جدا و به بقیه کاری ندارند .
مثال : وظیفه یک کارمند است که 8 ساعت کار کند اما به بهانه اینکه حقوق کامل و ... را به او نمی دهند خود را قانع می کند 1 ساعت کار کافی است . این خود سراغاز تمام مشکلات است .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

نتیجه گیری از درس و مطالب بررسی شده 10 سال 9 ماه ago #27058

بطور قطع اجراي صد در صد قوانين و مقررات هيچگاه كاملا محقق نخواهد شد و اگر چنين باوري عملي ميشد ، وجود دستگاههاي قضائي غيرضروري بنظر ميرسيد .
ليكن رعايت قوانين و مقررات توسط هر شخص و احترام به قوانين وضع شده بصورت فردي و سپس فرهنگ سازي و اشاعه آن در بستر خانواده ، به مرور در جامعه فراگير شده و بسوي يك جامعه قانون مدار و آرماني پيش خواهد رفت .
بعنوان مثال : احترام و اجراي قوانين راهنمايي و رانندگي و تشويق و آموزش خانواده و اطرافيان نسبت به رعايت قوانين مذكور ميتواند نقش مهمي در فرهنگ سازي و بهبود وضعيت كنوني داشته باشد .
درس قانون اساسي و همچنين حقوق عمومي و ديگر مباحث مطرح شده نقش بسيار مهمي در بازگشائي تفكرات دانشجويان و وسعت دامنه ديد و برسي جوانب امور روزمره همگان خواهد داشت. بدين معني كه در برخورد با هر مساله اي ، از زواياي حقوقي نيز به آن خواهيم نگريست.
با سپاس
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

نتیجه گیری از درس و مطالب بررسی شده 10 سال 9 ماه ago #27273

حاکمیت قانون یکی از اصول پایه ای وآرمانی حقوق نیز محسوب می شود،چراکه هرگاه نامی از حقوق در ذهن تداعی می شود بی شک اولین چیزی که با ظهور این نام بر ذهن چیره میگردد قانون است.از نظر حقیر قانون بی شک زاده ی حق،حقوق و حقانیت است و می توان آن را اراده ای همه گیر برای اجرای حق دانست و این دو مفهوم آنقدر به هم نزدیک شده است که حتی گاهی در آرمانهای حقوقیمان آن دو را یکی می پنداریم .
اگر دولتی مصوبات مجلس کشور خود را که با تشریفات کامل مندرج در قانون اساسی تصویب شده است،مورد احترام قرار ندهد و بصورت کامل به اجرا نبندد مسلم است که نتیجه ای جز بی اعتنایی مردم نیز نسبت به قانون به بار نحواهد آورد.ولی اگر دولتی بطور کامل مصوبات مجلس و همچنین تصویب نامه ها و آئین نامه های صادره از طرف خود را بصورت اجرایی به کار بندد،لذا به تبعه ی آن مردم نیز با مشاهده ی اینکه قدرتمند ترین نهاد اجرایی کشور خود را ملزم به اجرای کامل قوانین می داند،خود را یکسان در برابر قانون خواهند یافت و این حس برابری در برابر قانون حس عدالت که از اصولی ترین آرمانهای علم حقوق است را در جامعه زنده خواهد کرد و بر افراشته ماندن پرچم عدالت در جامعه صرفا" با تحقق و اجرای قوانین به صورت کامل و همه گیر امکان پذیر خواهد بود.چرا که اگر در جامعه ای حتی مردم گروه بسیار کوچکی را ببینند که قانون بصورت کلی و عام در رابطه با آنها اجرا نمی شود،لذا خود را در برابرقانون برابر نمی یابند و نتیجه ی چنین نابرابری تمرد به قانون خواهد بود
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

نتیجه گیری از درس و مطالب بررسی شده 10 سال 9 ماه ago #28135

سعی میکنم طبق قانون پیش بروم اما 80 درصد

با رعایت قوانین و پیروی از آن میتوان در اجرای صحیح قوانین نقشی داشت.

سعی کردم تا حدودی در جامعه مسوولیت پذیر باشم

این درس و مباحث مطرح شده نقش مهمی در شناخت اجرای صحیح قوانین و حقوق دیگران را در من پدیدار ساخت.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

نتیجه گیری از درس و مطالب بررسی شده 10 سال 9 ماه ago #28505

باید اعضای جامعه نسبت به قوانین شناخت و آگاهی کافی داشته باشند یعنی شناخت, قدم اول برای اجرای قوانین و مقررات است اگر خواهان یک جامعه قانونمند هستیم باید آحاد جامعه قوانین را بشناسند.هر چه آمار افرادی که قوانین را می فهمند و به آن دسترسی دارند بیشتر باشد به همان نسبت از میزان جرایم کاسته می شود .
ايجاد امنيت در جامعه و فراهم نمودن بسترهاي مورد نياز براي برقراري نظم و امنيت در جامعه به قانونمند بودن افراد جامعه وابسته است. از طرف ديگر خانواده، پايه و اساس ساختار اجتماعي بوده، به گونه اي که سلامت جامعه و خانواده به هم وابسته اند.
دانشجویان در صورت آشنایی با قانون و فایده های آن، می توانند از حامیان و گسترش دهندگان قانون مداری باشند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سمیه کاظم زاده