سه شنبه, 01 خرداد 1403

 



موضوع: تله ماتیک چیست؟

تله ماتیک چیست؟ 10 سال 8 ماه ago #33834

تله ماتیک چیست ؟

سرویس هدایت یا جابجایی پیام:
این سرویس كاربران را قادر می‌سازد تا پیامها را با یكدیگر مبادله كنند. همچنین از تنوع خاصی برخوردار می‌باشد كه با استفاده از اجزاء و عوامل تشكیل دهنده آنها و همكاری این عناصر عملیات انتقال پیام انجام می شود.
سرویس تله تكست:
سرویسی است كه كاربران را قادر می‌سازد تا بتوانند اطلا‌عات را به صورت نوشتاری با یكدیگر مبادله كنند. در این سرویس عنصر اساسی ((صفحه)) می‌باشد و به عنوان كوچكترین واحد مربوط به یك متن در نظر گرفته می‌شود. یكی از خصوصیات مهم این سرویس آن است كه قابلیت سازگاری را بین همه ترمینالهایی كه از این سرویس استفاده می‌كنند‚ فراهم می‌سازد. یك ترمینال تله تكست باید قادر باشد پیامهای دریافت شده را چاپ كند و یا اینكه نمایش دهد. همچنین باید بتواند كاركترهای الفبایی‚ عددی و گرافیكی را ارسال ‚ دریافت و ذخیره سازد. به همین منظور ترمینال تله تكست بایستی دارای حافظه بوده و امكان انجام عملیات تمام اتوماتیك را داشته باشد. انتقال تله تكست می تواند توسط شبكه های اطلا‌عاتی با سوئیچ مداری (CSDN)‚ سوئیچ پاكتی (PSDN) و یا شبكه های تلفن عمومی انجام پذیرد.
سرویس ویدئو تكست:
این سرویس به افراد امكان می‌دهد تا اطلا‌عات مورد نیاز خود را روی صفحه نمایش خویش ملا‌حظه كنند. این اطلا‌عات از تنوع خاصی برخوردار می باشد و نمونه هایی از آنها شامل خبر‚ نمودار‚ وضع هوا‚ اخبار ورزشی و غیره می باشد.
سرویس ویدئو تكست شامل خصوصیات زیر می باشد:
O اطلا‌عات معمولا‌ به صورت الفبایی و یا تصویری است.
O اطلا‌عات در یك دیتابیس ذخیره می شود.
O تبادل اطلا‌عات بین دیتا بیس ها و كاربران از طریق شبكه های ارتباطی انجام می‌شود.
O دستیابی به سرویس در كنترل مستقیم یا غیر مستقیم كاربران می باشد.
O به آسانی در شبكه های عمومی پیاده سازی می شود.
O امكان ایجاد دیتابیس‚ مدیریت و نگهداری دیتا را فراهم می سازد.
O این سرویس تسهیلا‌تی را بر ای كاربران جهت ایجاد و تغییر اطلا‌عات موجود در دیتابیس ها فراهم می‌كند.
فاكسیمایل:
فاكسیمایل یك روش الكترونیكی برای ارسال تصاویر‚ مطالب چاپ شده و در فرهنگ لغت فارسی به معنای نمابر یا پست تصویری شناخته شده است. از نظر فنی فاكسیمایل‚ نوعی فن آوری است كه توسط آن و با به كارگیری سیستم های مخابراتی و امواج مایكروویو‚ اسناد‚ متون و تصاویر به روش انتقال الكترونیكی ارسال می‌شود. در واقع طرز كار دستگاه مانند ماشین كپی كننده است كه نسخه اصلی حاوی اطلا‌عات چاپی یا تصویری را می‌گیرد و نمونه آن را بر كاغذ دیگری در منطقه گیرنده در مكانی دورتر كپی می‌كند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تله ماتیک چیست؟ 10 سال 8 ماه ago #33853

البته تيتر تله ماتيك چيست كمي زيادتر از اين مطلب است اما متشكر
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علي رضا آل قيس