جمعه, 28 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تکنولوژی در آینده

تکنولوژی در آینده 10 سال 9 ماه ago #23956

یکی از زمینه هایی که می تواند پایگاه افکار جدید و ایده های جالب باشد پیش بینی در رابطه با تکنولوژی آینده و نیز خصوصیات جهان آینده و مردمان آن زمان است.
منظورم از آینده بیست یا سی سال بعد نیست-بلند نظر باشید-منظورم صد سال دویست سال به بالاست.فکرش را بکنید...سیصد سال بعد تکنولوژی تا کجا پیش رفته است؟
انسانها چگونه زندگی خواهند کرد و به چه علومی دست یافته اند؟با کدام دسته از موجودات فرازمینی روابط بهتری دارند؟
-شاید زمانی که ژول ورن در یکی از مشهورترین داستانهایش سفر به ماه را پیش بینی کرد کمتر کسی فکر می کرد که به این زودی ها چنین اتفاقی رخ دهد و پای یکی از ما انسانها به این قمر برسد.مطمئن باشید که این رمان ژول ورن در تسریع حرکت بشر به سوی این هدف بی تاًثیر نبوده است.از همین دست است فیلمهایی که اخیراً ساخته شده اند همچون Matrix,I.Robot,...
- در زمینه مسیرهای رفت و آمد جاده ها به دو دسته هوایی و زمینی تقسیم بندی میشوند.جاده های زمینی برای اتومبیل هایی که با وجود پیشرفته بودن قدرت بلند شدن از روی زمین را ندارند و جاده های هوایی برای اتومبیل هایی که این تکنولوژی را دارند.در مورد جاده های هوایی مسیر ها و نیز تابلوها و علائم و چراغها با تصویرسازی سه بعدی که از روی زمین کنترل می شود نمایش داده می شوند.انرژی کلیه خودروها نیز توسط الکتریسیته تامین می شود..
- در آینده سیستمهای پیشرفته ای به شکل اتاقک کوچک با محفظه ای به اندازه یک انسان ساخته خواهد شد که شخص می تواند درون آن ایستاده و سیستم تمام اطلاعات بیولوژیکی و زیستی قسمت های مختلف بدن را شناسایی کرده و از طریق امواج برای پزشکی که سیستم دریافت اطلاعات را داردخواهد فرستاد(البته سیستم با Simulation تشخیص می دهد که کدام قسمت از بدن مشکل دارد اما تشخیص بیماری بدلیل حساسیت در نهایت به عهده پزشک خواهد بود)پس از تشخیص پزشک از طریق سیستم های ارتباطاتی که تماماً با امواج کار می کنند از داروخانه خواسته خواهد شد تا داروی خاص برای بیمار فرستاده شود.
-در آینده هیچ انسانی به طور مادر زادی با نقص عضو یا مشکل در قسمتی از بدن به دنیا نخواهد آمد وعلت آن پیشرفت علوم پزشکی وسیستمهایی است که پزشکان به کمک آنها از رخ دادن چنین اتفاقاتی جلوگیری میکنند.هر چند که اگر این پیشامد روی دهد و نوزادی با مشکلات جسمی به دنیا بیاید تنها پیامدی که خواهد داشت هزینه ای است که پس از به دنیا آمدن برای برطرف کردن مشکل صرف می شود.یعنی تمامی مشکلات از این دست قابل حل و درمان هستند.
- کامپیوتر ها با افکار سر و کار خواهند داشت یعنی فرامینی که شما در ذهن دارید را اجرا می کنند و یا می نویسند.سیستم های مولتی مدیا شما را در فضای واقعی قرار میدهندیعنی شما دقیقاً آب و هوا و صداهای محیط را به طور کامل حس می کنید.
-روزنامه های دیجیتال فیلم اتفاقات و اخبار را نیز در مورد هر خبر پخش می کنند.
-در آینده این فناوری وجود خواهد داشت که هر انسانی بنا به تمایل خودش بدنش را در شرایطی شبیه به خواب قرار دهند که بدون تغییر در سلولها و بدون مرگ آنها سالها بعد و در زمان دلخواهی از آینده دوباره بیدار شود و به زندگی در آن زمان ادامه دهد.البته شرایط زندگی در آن روزها آنقدر خوب هست که همه به این کار راغب نباشند و ترس از اتفاقات آینده مانع از علاقه آنان به انجام این کار می شود.
- در آینده از نظر تأمین آب ساکنان زمین مشکلی وجود نخواهد داشت و این مسئله با وجود سیستمهای تبدیل آب شور به آب شیرین کاملًا برطرف می شود و تنها پیامد مصرف زیاد آب هزینه ای خواهد بود که باید به خاطر سیستم های تبدیل پرداخت شود.
- جهان به این سمت پیش خواهد رفت که بیشتر کارهای عملی در صنعت و کشاورزی و غیره بر عهده ربات ها و کارهای فکری و مدیریتی بر عهده انسان خواهد بود.
- به تدریج از قدرت سیاست و شخصیت های سیاسی کاسته خواهد شدو مرزهای بین ملیت ها و کشورها کمرنگ تر خواهد شد.
- از نظر تأمین گرما و انرژی گرمایی دیگر نیازی به نفت و مواد شیمیایی نخواهد بود و تماماً از انرژی خورشید تامین خواهد شد.
- تولید مواد غیر قابل برگشت به طبیعت همچون پلاستیک جز در موارد خاص کاملاً متوقف خواهد شد.
- سفرهای فضایی برای همگان امکان پذیر بوده و به راحتی صورت می پذیرد.
- سیستم های کامپیوتری پیشرفته در اندازه ساعت مچی و با صفحه Screen مجازی به صورت سه بعدی و در فضا،تمامی زمینه های مولتی مدیا،نرم افزار،اطلاعات روزمره و Game و امکانات دیگر را پوشش می دهند.
- زلزله به طور قطعی و با اطمینان کامل پیش بینی می شود که با وجود ساختمان های پیشرفته و ضد زلزله خطر جانی وجود نخواهد داشت و تنها احتمال به خطر افتادن اموال و اشیاء وجود دارد.- در آینده استفاده از سیم ومشابه آن برای انتقال برق در خطوط توزیع متوقف شده و فقط با استفاده از دکل های خاص در فواصل معین نیروی برق منتقل خواهد شد.پیش بینی خود من این است که این کار با تغییر دادن خاصیت فیزیکی مولکول های هوا در یک خط مستقیم که بین دو دکل قرار گرفته اند صورت پذیرد.
-مناطقی که امروزه بیابان و خالی از سکنه هستند مسکونی و پرجمعیت شده و همگی مناطق سرسبز خواهند بود.
- مخابرات و ارتباطات تماماً بی سیم شده و اصولاً سیم کشی بی معنی خواهد بود.
-با پیشرفت علم ذرات و علوم مربوط به آن امکان شبیه سازی بسیاری از مواد از جمله چوب و سایر مواد مورد نیاز انسان وجود خواهد داشت.
- و موردی که به تکنولوژی هم ربطی ندارد این که بیشتر مردم دنیا حداقل به دو زبان مسلط خواهند بود.یکی زبان مادری و دیگری زبان بین المللی انسان ها.
- وسایط نقلیه اعم از اتومبیل ها تا هواپیما و سایر وسایل نقلیه موتوری هیچ گونه آلودگی صوتی نخواهند داشت.
- در سیستم هایی همچون تلویزیون و کامپیوتر می توانید در صورت تمایل بوی برخی از تصاویر را نیز استشمام کنید.این کار توسط قسمتی از سیستم صورت می گیرد که به همین منظور تعبیه شده و با دریافت اطلاعات،اسانس های مختلف را با هم مخلوط کرده وبوی مورد نظر را پخش می کند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سعید میرشاهی