پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403

 



موضوع: چگونه یک تبلیغ موثردر بازار رقابتی داشته باشیم (2)

چگونه یک تبلیغ موثردر بازار رقابتی داشته باشیم (2) 10 سال 4 روز ago #71928

1-به جای نوشتن نقاشی كنید

تحقیقات ثابت كرده تعداد طرفداران تبلیغات تصویری 2برابر طرفداران تبلیغات نوشتاری است. در واقع محققان این حوزه می‌گویند مردم چندان حوصله خواندن متن را ندارند و ترجیح می‌دهند با درك یك تصویر تاثیرگذار به سمت یك محصول یا خدمت بروند پس همانطور كه گفتیم زیاد پرحرفی نكنید و سال‌ها تجربه‌تان را در یك متن به مخاطب ارائه كنید.

2-دایره‌المعارف نباشید

قرار نیست برای همه كس، همه چیز باشید. تكلیف‌تان را با خودتان روشن كنید؛ برای چه كسی حرف می‌زنید و قرار است مشكلی را حل كنید. اجازه دهید كه موسسه‌های دیگر، باقی مشكلات را حل كنند و شما تنها تمركزتان را روی یك موضوع بگذارید و برای جا انداختنش با كمك تبلیغات تلاش كنید.

3-با این 7 قلاب به ذهن مخاطب چنگ بزنید:

1. اصلی‌ترین هدف كسب و كار شما چیست؟ دوست دارید با این تبلیغات به چه نتیجه‌ای برسید؟ این موضوع به شما كمك می‌كند تا بهترین و موثرترین پیام تبلیغاتی را طراحی كنید.

2. حالا نگاهی دوباره به محصول یا خدمتی كه ارائه می‌دهید بیندازید. برای تبلیغات به مصرف‌كننده‌تان توجه زیادی نكنید بلكه ببینید چه كسی مشتری اصلی محصول‌تان است و همان را مخاطب قرار دهید.

3. محصول شما قرار است چه حسی را در مخاطب ایجاد كند. غم؟ شادی؟ ترس؟ امنیت؟ هر كدام از حواس او كه مد نظرتان است را نشانه بگیرید و تا می‌توانید آن را قلقلك دهید.

4. پرحرفی نكنید. مخاطب امروز برای خواندن جملات طولانی و دلایل پرپیچ و تاب شما فرصت ندارد پس اصلی‌ترین حرف را به مختصرترین شكل بیان كنید.

5. انتظار نداشته باشید مخاطب برای دیدن تبلیغ‌تان قدمی بردارد. این شمایید كه باید سمت او بروید. پس هر جا كه فكر می‌كنید جمع زیادی از گروه هدف‌تان آنجاست، تبلیغات‌تان را هم به آنجا ببرید.

6. همه حرف‌های‌تان را در یك پیام نزنید. بگذارید هر چند وقت یك بار با یك حرف تازه و یك شعار تازه به مخاطب‌تان نزدیك شوید.

7. شعار تبلیغاتی‌تان را با تصویر آن هماهنگ كنید. سعی كنید پیام‌های‌تان با هم هماهنگ باشند و پیام‌های متفاوت را برای فرصت‌های متفاوت بگذارید.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: فروزنده عظیمی