چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

 



موضوع: موضوع(رادیو و تلویزیون)

موضوع(رادیو و تلویزیون) 10 سال 8 ماه ago #26017

به نام خدا
يکي از وسايل تبليغات بازرگاني راديو و تلويزيون مي باشد که از هر نوع وسيله ديگر تبليغ بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد
اولين برنامه راديويي در دوم نوامبر 1920 در آمريکا پخش شدو هنر پيشگان معروف از راديو حرف مي زدندو کم کم راديو مثل يکي از افراد خانواده شد در سالهاي اخير راديو مخاطبان زيادي را به خود جلب کرده و افراد هنگام رفتن به سر مشاغل خود در داخل اتومبيل يا ويايل نقليه به اخبار وآگهي ها گوش مي دهند
واز مزاياي آن استفاده همگاني و عمومي وهزينه نسبتا پايين نسبت به تلويزون است واز معايب آن سمعي بودن صرف آن . توجه کمتر نسبت به تلويزيون و پخش سريع آن مي باشد
تلويزيون هم در دنيا به ويژه در دهه اخير پيشرفتهاي زيادي را به لحاظ کمي وکيفي پشت سر گذاشته است
تلويزيون که رسانه اي پيچيده و کار است علاوه بر پجش برنامه هاي هنري (مانند فيلم سينمايي و مجموعه هاي تلويزيوني و غيره)مسئوليت تبليغات موسسه هاي تجاري . اقتصادي. و فرهنگي را برعهده دارد
اما در زمينه استفاده از آگهي هاي ميان برنامه هر کشور قاعده هاي خاص خود را رعايت مي کند مثلا ايالات متحده بين فيلم هاي سينمايي هر 12 دقيقه آگهي پخش مي کند ودر ايتاليا سه شبکه دولتي به هيچ وجه زير بار پخش آگهي هاي ميان برنامه نمي رود در حالي که بعضي ديگر از شبکه ها حتي هنگام پخش مسابقه ي زنده فوتبال از لحظه اي که توپ براي چند ثانيه به خارج زمين رفته براي يک آگهي کوتاه و تاثير گذار استفاده مي کنند
دربرنامه ريزي تبليغات تلويزوني ملاحظات زيادي وجود دارد که بايد آنها را در نظر گرفت1.هزينه شکل ارائه پيام 2 نحوه ظهور و بروز استعدادها 3. استفاده از زمان و فضاي مناسب و ارائه مناسب عقيده اصلي پيام و ارتباطش با اهداف و تبليغ و بازاريابي مي باشد
باتشکر:بیک محمدی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: فروزنده عظیمی, محسن کاظمی نسب
مدیران انجمن: فروزنده عظیمی